باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ بسیجیانی که با ویزیت رایگان مشق عشق می کنند

در هفته بسیج شمار بسیاری از بسیجیان در قالب طرح شهید رهنمون بسیج شده اند تا  تسیکین بخش درد مردم محروم باشند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیج یادآور رشادت و از خودگذشتگی‌هایی است که امنیت و آرامش ملت ایران را در ذهن تداعی می‌کند، بسیجیانی که در دوران دفاع مقدس از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله همه بسیج شده بودند تا با خون خود از مرز و بوم کشورمان دفاع کنند.

مردان و زنانی که خالصانه در جبهه خدا خدمت می‌کردند و مشق عشق می‌نوشتند، در دوران دفاع مقدس گروه‌های مختلف از بسیجیان در جبه‌های حق علیه باطل جان خود را به کف گرفته بودند و خدمت می‌کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به پزشکان اشاره کرد.

پس از انقلاب اسلامی نیز بسیج جامعه پزشکی ایجاد شد و چندین هزار نفر در قالب گروه‌های مختلف پزشکی به مردم خدمت رسانی کردند، در بین پزشکان بسیجی کسانی بودند که نام آنها نماد عشق و اخلاص این گروه شریف برای مردم است.

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ مشق عشق با ویزیت رایگان در هفته بسیج

 بسیج جامعه پزشکی تجربه یگانه‌ای در بهداری رزمی و جنگی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بسیج 8 سال دفاع مقدس جانانه از ملت ایران دفاع کرده است و اتحاد بین مردم و نیروهای مختلف به ویژه بسیج باعث شد تا دشمنان خارجی نتوانند بر ملت ایران پیروز شوند.

وی ادامه داد: اقدامات خوب بسیج در زمان دوران دفاع مقدس قدرت ایران و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان داد و بسیج جامعه پزشکی، پرستاری و پیرا پزشکی از تجربیات درخشان کار بسیجی استفاده کردند و  خدمات خوبی در حوزه بهداشت و درمان ارائه داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی تجربه یگانه‌ای در بهداری رزمی و جنگی بوجود آورد و در خط مقدم اقدام به راه‌اندازی بیمارستانی کرد و اکثر عمل‌های جراحی در همان محیط جنگی انجام و این اقدام مؤثر بسیج جامعه پزشکی باعث شد تا مجروحان در بیمارستان های صحرایی در خط مقدم به وسیله بسیج جامعه پزشکی، پرستاری و پیرا پزشکی تحت درمان و مداوا قرار بگیرند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس در خط مقدم بهترین پزشکان و پرستاران و امکانات و تجهیزات در خط مقدم وجود داشت و بجوانان بسیجی و  رزمنده‌های بسیاری به وسیله بسیج جامعه پزشکی نجات پیدا کنند.

خدمات بهداشتی و درمانی بسیجیان در مرزها و مناطق محروم کشور

حریرچی بیان کرد: پس از انقلاب نیز نیاز به اقدامات بسیجی‌ها برای رسیدگی به محرومان و فقرای کشور به خصوص افراد ساکن در مناطق محروم و مناطق مرزی و دور افتاده داشتیم و خوشبختانه دوستان بسیج جامعه پزشکی و دوستانی که در دوران دفاع مقدس حاضر بودند توجه ویژه‌ای به خدمت به فقرا به ویژه مناطق مرزی و محروم دارند و امیدوارم این اقدامات بسیجی وار از طریق سازمان بسیج جامعه پزشکی و از طریق نیروهای رزمنده دوران دفاع مقدس به صورت خودجوش افزایش پیدا کند.

وی گفت: ارائه خدمات مختلف مانند بهداشت و درمان به صورت خودجوش و بسیج‌وار و در مناطق مرزی محروم و دور افتاده بهترین روش برای ثبات امنیتی در مرزها محسوب می‌شود و باید خدمات بهداشتی درمانی به صورت داوطلبانه در راستای رفع محرومیت در این مناطق انجام شود.

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ مشق عشق با ویزیت رایگان در هفته بسیج

طرحی پزشکی به نام شهیدی که در بیمارستان صحرایی به آسمان‌ها رفت

شهید دکتر محمد علی رهنمون از آن دست پزشکان بسیجیانی است که در سجاده عشق به دیدار معبود خود شتافته است، شهید رهنمون سال ۶۲ در عملیات خیبر درحالی که در بیمارستان صحرایی خاتم الانبیا طلائیه در سجاده نماز ایستاده و در حال ادای فریضه نماز بود، به شهادت رسید، این شهید والا مقام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در خدمت رسانی به محرومان نقش داشت و پس از پیروزی انقلاب نقش موثری در ایجاد مراکز درمانی نهاد‌های نظامی مانند سپاه پاسداران ایفا کرد.

از ابتدای زمستان ۹۶ طرح شهید رهنمون کلید خورده است، طرحی که برای اجرای آن دز تهران در یکی از مساجد محله خزانه بخارایی در جنوب شهر انجام شد و در قالب این طرح ملی اعضای بسیج جامعه پزشکی انواع خدمات، چون عمومی، تخصصی، روانشناسی، دندانپزشکی، پرستاری، آموزشی و بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند.

ویزیت رایگان ۴۵ تیم بسیج پزشکی در هفته بسیج

همزمان با هفته بسیج، طرح ملی شهید رهنمون و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و مستضعف در ۴۵ نقطه محروم تهران بزرگ با حضور ۴۵ تیم پزشکی آغاز شد.

مسعود جهانگیری جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ با بیان اینکه طرح شهید رهنمون از زمستان سال ۹۶ برنامه ریزی شده است، گفت: در این طرح پزشکان تخصصی و فوق تخصص به کمک دانشگاه علوم پزشکی به ناحیه ها، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج معرفی می‌شوند تا به مردم محروم و نیازمند خدمت رسانی کنند.

وی افزود: این طرح در مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود وپزشکان داوطلب در این محل‌ها مسقر می‌شوند و رایگان نیازمندان را ویزیت می‌کنند.

عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران با اشاره به آمار تیم‌های پزشکی بسیجی شرکت کننده در طرح شهید رهنمون گفت: ۱۰۰ تیم تخصصی پزشکی در طرح شهید رهنمون در مناطق ۱۲،۱۴،۱۵ و ۱۶ شهرداری نیازمندان را رایگان ویزیت می‌کنند.

همراهی پزشکان اهل سنت با تقارن هفته بسیج و وحدت

وی ادامه داد: در هفته بسیج اولین برنامه ویزیت رایگان مردم در طرح شهید رهنمون در ۴۰ محله محروم شهر تهران انجام شد و در قالب این طرح ۲۰۰ هزار نفر رایگان خدمت دریافت می‌کنند.
مالمیر با اشاره به تقران هفته بسیج با هفته وحدت گفت: امسال به دلیل این تقارن برای اولین پزشکان اهل سنت نیز به جمع بسیجیان پیوستند و به مردم رایگان خدمت رسانی می‌کنند.

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ مشق عشق با ویزیت رایگان در هفته بسیج

پوشش رایگان تمام هزینه‌های درمان در بیمارستان

جهانگیری بیان کرد: در طرح شهید رهنمون روانپزشکان، پزشکان عمومی، پرستاران، گفتاردرمان ها، کارشناسان بهداشت عمومی رایگان خدمت رسانی می‌کنند و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های تخصصی ارجاع دادده می‌شوند و هزینه درمان در بیمارستان رایگان است.
جانشین بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: طرح شهید رهنمون با همکاری شهرداری مناطق و مساجد از یک هفته قبل اطلاع رسانی شده است و افزون بر ویزیت رایگان، در مواردی که افرادی نیاز به حمایت مالی افراد داشته باشند ورد حمایت قرار می‌گیرد.

مالمیر عنوان کرد: درمانگاه تک تخصصی چشم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون از هشتم آذر ماه در صالح آباد تهران با همکاری بیمارستان فارابی برپا شده است و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر نیاز به عمل جراحی چشم داشتند که ب. ه. نوبت به صورت رایگان در بیمارستان فارابی درمان می‌شوند.

افزون بر این بسیجیان در گروه‌های مختلف نیز برای خدمت به مردم بسیج شده اند تا کمتر شاهد محرومیت در کشور باشیم، گروه‌های از دانشجویان پزشکی با همکاری بسیجیان دانشگاه شریف به مناطق محروم اطراف تهران سفر کردند تا مشق عشق کنند و تسکین بر درد محرومان مناطق باشند.

با یکی از این تیم‌های پزشکی که به منطقه‌ای محروم در پاکدشت به مردم خدمت رسانی می‌کرد، همراه شدیم، تیمی که ۲۱ پزشک جهادگر در آن حضور داشتند و در یکی از پایگاه‌های بهداشت پاکدشت مستقر شده بودند.

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ بسیجیانی که با ویزیت رایگان مشق عشق می کنند

خدمت جهادی 21 پزشک در منطقه ای محروم در استان تهران

امین اللهی مسئول خیریه هیئت الزهرا دانشگاه شریفدر گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح بسیجیان برای خدمت رسانی در مناطق محروم استان تهران اظهار کرد: محله پاکدشت یکی از نقاط محروم در استان تهران است و دسترسی به پزشک و به ویژه خدمات دندانپزشکی برای بسیاری از ساکنان منطقه ممکن است و بسیاری از نیازمندان در این منطقه توانایی هزینه‌های بالای دندانپزشکی و ویزیت پزشک را ندارند.

وی ادامه داد: به کمک گروه‌های مختلف پزشکی خدمات مختلف پزشکی از جمله دندانپزشکی، سنجش بینایی، تست قند خون، قد و وزن را به مردم در یکی از خانه‌های بهداشت به مردم ارائه می‌کنیم.

مسئول خیریه هیئت الزهرا دانشگاه شریف ادامه داد: خانه‌ها بهداشت در یکی از مناطق محروم پاکدشت را اماده سازی کردیم  و به مردم منطقه اطلاع رسانی شد که خدمات پزشکی و دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌شود و خوشبختانه استقبال خوبی از حضور پزشکان صورت گرفته است.

امین اللهی گفت: در برنامه خدمت رسانی به یکی از مناطق محروم پاکدشت ۲۱ پزشک جهادگر به صورت رایگان و کاملا داوطبانه به مردم انواع خدمات پزشکی از نوزادان گرفته تا کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان را ارائه می‌دهند.

مسئول خیریه هیئت الزهرا دانشگاه شریف یادآوری کرد: طرح خدمت رسانی بسیجیان از جمله پزشکان بسیجی پس از هفته بسیج نیز ادامه خواهد داشت.

پزشکانی که برای تسکین درد محرومان و نیازمندان بسیج شده اند/ بسیجیانی که با ویزیت رایگان مشق عشق می کنند

کافی است وارد پایگاه بهداشتی شوی، حتی در راهرو‌ها پزشکان مشغول ویزیت و معاینه رایگان هستند و لبخند رضایت را بر چهره این مردم نیازمند می‌بینی.

انواع خدمات پزشکی از معاینه چشم و گوش گرفته تا دندانپزشکی به رایگان انجام می‌شود، به سراغ یکی از بیماران می‌روم رضایت را در چهره اش می‌بینم و مدام از پزشکان برای خدمت رسانی تشکر می‌کند، این مرد جوان که حدود ۳۰ سال سن دارد می‌گوید از دوران مدرسه تاکنون به دندانپزشک مراجعه نکرده است و حالا رایگان ویزیت و درمان می‌شود.

آری این‌ها گوشه چشمی از خدمت رسانی بسیجیانی است که برای رضای خدا و به تصویر کشیدن عشق به خدمت رسانی بسیج شده اند تا مردم نیازمند کمتر درد بکشند و مانند مسکنی تسکین بخش الام و درد‌های نیازمندان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار