معاون اول رئیس جمهور:

در حوزه هسته‌ای ایران را به ناحق محکوم کردند/ برای ما هیچ چیز مهمتر از توسعه پایدار نیست


جهانگیری گفت: دشمنان در پرونده هسته‌ای به ناحق اتهاماتی را متوجه ایران کردند اما سازمان‌های بین‌المللی اعلام کردند که فعالیت هسته‌ای ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی است.

در حوزه هسته‌ای ایران را به ناحق محکوم کردند/ برای ما هیچ چیز مهمتر از توسعه پایدار نیستبه گزارش خبرنگار حوزه فنآوریهای نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با اشاره به علوم و فناوری‌های جدید گفت: در این حوزه نیازمند فعالیت اساسی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: سال‌های گذشته برای گسترش فناوری‌ها و آغاز کار آنها ستادهای مختلفی بوجود آمدند و در آغاز کار رشته‌های دانشگاهی و محققان بسیار کم بودند اما خوشبختانه امروز به دستاوردهای عظیمی دست یافته ایم و اساتید خوبی حضور دارند.

وی با بیان اینکه محققان در خارج و داخل کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد : بسیاری از محققان خارجی علاقه مند به فعالیت در ایران هستند و امروز در بخش نانو و بیو و دارو به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم، اما دولت و ملت باید به این حوزه توجه داشته باشند.

 با گفتگو با سیاستگذاران می‌توانیم موانع را برداریم

جهانگیری درباره سلول‌های بنیادی گفت: این حوزه در سال‌های گذشته عملکرد خوبی داشته است و رونمایی از محصولات مختلف به معنای برداشتن گام‌های بلند است، امسال یک واحد مهم تولیدی سلول‌های بنیادی به وسیله ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها با تعداد قابل توجهی از صاحب نظران پیام روشنی دارد و بر مبنای آن، کشور می‌تواند عقب ماندگی‌های خود را جبران کند و توسعه یابد.

وی درباره تحرک بیشتر بخش سلول‌های بنیادی گفت: برای آنکه بتوانیم حضور بیشتر مردم را در این بخش داشته باشیم نیازمند سیاست گذاری مناسب در برنامه های علمی و دانشی هستیم و موضوع تعیین کننده آن است که بتوانیم از صاحب نظران کمک بگیریم.

جهانگیری ادامه داد: به کمک گفتگو با سیاستگذاران می‌توانیم موانع را برداریم و به رشد برسیم آن چه که بیش از هر موضوع دیگری برای ایران اهمیت دارد، توسعه پایدار و موزون و همه جانبه کشور است و هیچ چیزی مهمتر از توسعه پایدار برای ایران نیست.

علم، رمز بقای کشور و نظام است

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه پایدار به کمک توسعه علمی محقق می‌شود، اظهار کرد: توسعه پایدار همیشه در کنار توسعه علمی بوده و علم رمز بقای کشور و نظام است و مهمترین عاملی که می‌تواند ایران را در فضای پر رقابت اکنون نگه دارد، توسعه علمی و در دستور کار قرار دادن آن است.

وی دریا ه توسعه علمی گفت: رهیافت‌های علمی و حراست از آنها و در خدمت قرار دادنشان برای توست کشور مهم است.

جوانان ایرانی می‌توانند برابر تحریم‌ها بایستند

جهانگبری درباره تحریم‌های آمریکا گفت: این تحریم‌های ظالمانه مانع در اختیار قرار گرفتن ابزار برای ملت ایران است و یکی از ظرفیت‌های مناسب برای رهایی از این فرصت و تبدیل آنها به هدف، نیروی انسانی خوب ایران است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد : نیروی انسانی و جوانان ایرانی می‌توانند فرصت‌های خوبی خلق کنند و در برابر تحریم ها بایستند.

ایجاد نهادهای مولد با دانش بنیان کردن کارها

وی درباره اقتصاد دانش بنیان گفت: در تمام علوم می‌توانیم با دانش بنیان کردن کارها، نهادهای مولد و مروج را ایجاد کنیم و ایده محققان را به کمک سرمایه گذاران تبدیل به کارهای بزرگ کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستاورد جوانان گفت: اینکه دستاورد جوانان به وسیله‌ای حیاتی تبدیل می‌شود به معنای آن است که می‌توانیم از سرمایه‌ها استفاده کنیم و سوق دادن سرمایه‌ها به فرصت در شرایط کنونی به معنای عبور از تحریم است.

وی گفت: دولت به طور جدی و اصولی به این موضوع رسیده است که با تحرک بخشی به آموزش و پژوهش می‌تواند توسعه علمی مناسبی داشته باشد و اکنون توسعه علم و فناوری در بالاترین سطح قرار دارد و به اراده جدی تبدیل شده است.

جهانگیری درباره توسعه علم و فناوری گفت: ما به دنبال توسعه علم  بی اخلاقی و تجاوز طلبانه نیستیم و در حوزه هسته‌ای دیدیم که به ناحق ایران را محکوم کردند و سازمان های بین المللی این موضوع را رد کردند و به توسعه صلح آمیز آن اشاره کردند.

وی ادامه داد: برای توسعه علم و فناوری از تمام حوزه‌ها استفاده می‌کنیم و دستمان در این حوزه دراز است، به کمک سازوکارهای مختلف می‌توانیم با نهادهای علمی جهت پیش برد اهداف خود استفاده کنیم.

رفع موانع پیش روی دانشمندان، وظیفه دولت است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موانع پیش روی علمی اظهار کرد : سعی کرده‌ایم که بسیاری از موانع را برطرف کنیم، این وظیفه دولت است و تمام دستگاه های اجرایی باید با دانشمندان و محققان همکاری داشته باشند تا تمام موانع پیش روی آنها برداشته شود.

جهانگیری خطاب به دانشمندان گفت: از شما می‌خواهم که به عوامل و موانع پیشرفت و رشد توجه کنید و آنهارا به دولت بگویید تا برطرفشان کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
توسعه پایدار چیست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
ما منتظر کاهش قیمت ها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
اگر راست می گین 2 ماه حساب های همه وزیرا و مدیرای بالایی را ببندند و با حداقل حقوق کارگری زندگی کنن تا ببینن مردم چقدر تحت فشار هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
چشم امید به جوانان این ملت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
Rahim A.
۲۰:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
بخاطر بی کفایتی برخی مسئولین و گرانی ها بازاريهااز اين جو براى پركردن جيبشان استفاده ميكنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
چرا از برجام خارج نمیشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
از برجام آبی برای ملت بینوا گرم نشد غربیا هر کاری خواستن کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
بزرگوار. سرور توسعه پایدار را با مردم گرسنه که صبح تاشب باید یرای ضروریات زندگیشان بدوند بدست میارید یا نه ارثیه آقایان ژن خوبه . مرحمت بفرمایید که یادتان رفته که قیمت اجناس دکان به دکان فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
در سیاست باهوشی و فرصت طلب بودن خیلی مهمه ،گذشته ها گذشته
حالا که توپ و زمین بدست ماست چرا می‌گذارید اروپا اینقدر وقت کشی کند تا سود حاصل از برجام به ما نرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
ساعت خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
دلار 4200 / یعنی هروقت میبینمت یاد این دروغت میفتم
آخرین اخبار