۷۵ وقف جدید در لرستان ثبت شد

معاون اوقاف لرستان با اشاره به ثبت ۷۵ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان، گفت: شهرستان دلفان با ۳۱ وقف جدید طی امسال بیشترین تعداد وقف در استان را تاکنون به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، از ثبت ۷۵ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: بیشتر وقف‌های ثبت شده در لرستان طی امسال وقف‌های انتفاعی شامل مسجد و حسینیه بوده است و تعدادی وقف هم در زمینه وقف باغ و منزل مسکونی بوده است.

وی افزود: شهرستان دلفان با ۳۱ وقف جدید طی امسال بیشترین تعداد وقف در استان را تاکنون به خود اختصاص داده است که مهم‌ترین وقف در این شهرستان مربوط به وقف باغات با نیت کمک به فقرا و نیازمندان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان به برنامه‌ریزی ایجاد ۱۰۰ وقف جدید منفعتی و انتفاعی در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: بیشترین وقف‌های استان حسینیه، مسجد، ساختمان و مغازه هستند و وقف‌های انتفاعی بسیار کم و مواردی همچون باغ گردو برای فقرا و ساختمان‌های با درآمدزایی در راستای امور قرآنی است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: اوقاف ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.