لاهوتی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه:

صادرات متولی خاصی ندارد/جای خالی تصمیم گیری یکپارچه در حوزه صادرات غیرنفتی

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت؛ متاسفانه درصادرات متولی خاصی نداریم.

 صادرات متولی خاصی نداردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات در همایش معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه، گفت؛ متاسفانه در صادرات متولی خاصی نداریم و تصمیم گیری ها در حوزه صادرات بصورت جزیره ای صورت می گیرد.

وی گفت: ازبین 24 صادرکننده، 15 صادرکننده به عنوان صادرکننده نمونه و برگزیده گزینش شده اند که از این تعداد نیز،  5 صادرکننده بعنوان صادرکننده برتر انتخاب می شوند.

لاهوتی با بیان اینکه صادرات در شرایط کنونی (تحریم) از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: باید تلاش شود که ارزآوری توسط صادرکنندگان به روشهای مختلف صورت بگیرد.

به گفته رئیس کنفدراسیون صادرات، برگزاری این همایش ها می تواند تعامل را بین دولت و  بخش خصوصی بیشتر کند.

وی اظهار کرد: بر اساس دستور مقام معظم رهبری، هر گونه تصمیم پیش از صدور بخشنامه باید با مشورت بخش خصوصی اتخاذ شود؛ این در حالیست که بخشنامه از پیش تعیین شده  و تنها با برگزاری یک جلسه مشورتی با بخش خصوصی نظرات آنها نیز اعمال نمی شود.

لاهوتی با اشاره به صدور بخشنامه های متعدد از سوی دولت در سال جاری خواستار تصمیم گیری یکپارچه در حوزه صادرات غیرنفتی شد و گفت: باید یک دستگاه به صورت متمرکز در حوزه صادرات غیرنفتی تصمیم گیری کند.
انتهای پیام/

5 صادرکننده بعنوان صادرکننده برتر انتخاب می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار