وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

توسعه حرم شاهچراغ نیازمند تفکری جمعی است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه توسعه حرم شاهچراغ نیازمند تفکری جمعی است، گفت: دسترسی به حرم مطهر باید به گونه‌ای انجام شود که موجب زحمت برای مردم نشود و با این طرز تفکر واگذاری‌ها انجام در دستور کار قرار گیرد.

توسعه حرم شاهچراغ نیازمند تفکری جمعی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شیراز گفت: باید با یک تفکر مشخص و هماهنگ در طرح توسعه حرم احمد بن موسی (ع) و بازآفرینی بافت مرکزی شیراز دنبال شود.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که تاکنون اجرا و دنبال شده با کاستی و عدم تطابق مواجه بوده است، گفت: آن چه نیاز واقعی حرم مطهر بوده است تا کنون انجام شده و یکسری کاستی و ملاحظاتی وجود دارد تا برای تشرف حرم و کلیه ظرفیت‌های فرهنگی و پژوهشی در جوار حرم شکل بگیرد.

وی افزود: دسترسی به حرم مطهر باید به گونه‌ای انجام شود که موجب زحمت برای مردم نشود و با این طرز تفکر واگذاری‌ها انجام در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی ادامه داد: در کنار بنا‌های واجد ارزش گذرگاه‌هایی هم وجود دارد، اما به این معنا نیست که سایر بنا‌های بدون ارزش هم حفظ شوند بلکه با کاربری مکمل فرهنگی، علمی، پژوهشی، مذهبی و خدماتی احیا شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه که در فرآیند تهیه طرح توسط مشاورین ذی صلاح تدوین خواهد یک اولویت برای ما خواهد بود و پس از آن تهیه طرح تفضیلی است که امری مهم است، چرا که نیاز داریم که اقدامات بر مبنای یک منطق باشد که ما را به حفظ شأن حرم و رفاه مردم می‌رساند.

اسلامی در خصوص برنامه وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی شهر‌ها نیز اظهار کرد: تصمیم گیری برای بافت‌های فرسوده را در استان‌ها جهت بهسازی و بازآفرینی به استانداران ابلاغ کرده‌ایم تا احیای شعائر فرهنگی و سنت‌های حسنه محلات قدیم را احیا شود.
انتهای پیام/م

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بافت تاریخی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار