لطفی: نقش تاثیرگذار بانوان در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی انکارناپذیر است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بانوان نقش مهم و تاثیرگذاری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دارند.

لطفی: نقش تاثیرگذار بانوان در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی انکارناپذیر استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در جلسه کارگروه بانوان ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، که با حضور بانوان فرهیخته دانشگاهی و مشاورین دستگاه های اجرایی و نهادها در سالن جلسات دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: در فرهنگ اسلامی واژه چهل، نماد بلوغ و تکامل یافتگی است از دیدگاهی دیگر حساسیت شرایط فعلی کشور و اقتضائات ناشی از تشدید سیاست خصمانه نظام سلطه علیه نظام انقلاب اسلامی و با هدف شوم سیاه نمایی و القای ناکارآمدی نظام دینی و از همه مهمتر عملیات روانی - رسانه‌ای به منظور شکاف بین مردم و نظام، ضرورت تلاش حداکثری در این برهه حساس را ایجاب می کند.

وی افزود: در این شرایط وظیفه همه ما فرای نگاه آیینی و جشن، برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد که بر همین اساس به شکرانه عملی این نعمت بی بدیل الهی باید خودمان را مهیا نماییم تا با تمام وجود در مقابله با دشمن ایستادگی کنیم.

نصرت الله لطفی خاطر نشان کرد: از مهرماه سال گذشته اقدامات اجرایی برای هرچه با شکوه برگزار نمودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز نموده‌ و تمام ارکان نظام اعم از قوای سه گانه، شخصیت های حقیقی و حقوقی، چهره‌های انقلابی، حوزوی، دانشگاهی و غیره را طی جلساتی دور هم جمع کردیم تا در بستری یکساله به موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بپردازیم و خود را بسنده به ایام دهه فجر سنواتی نکنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بهمن ماه امسال مقارن است با ایام فاطمیه، در نظر داریم شان و منزلت این ایام هم در نظر گرفته شود و به نوعی تدبیر شود تا از این موضوع نیز غافل نشویم.

نصرت‌الله لطفی ادامه داد: در مرکز بر اساس انتخاب موضوعی 21 کارگروه با موضوع های اجتماعی، اقتصادی، زنان، فرهنگی، مقاومت، محرومیت زدایی، فرهنگی، دانش آموزی و غیره تشکیل شده است و در کنار این کارگروه ها کمیته های 24 گانه دهه فجر نیز فعالیت خود را انجام می دهند.

وی پیرامون نسل جدید و آشنایی جوانان با انقلاب اسلامی عنوان کرد: همانگونه که مستحضرید در کنار تمام اقتضائات سیاسی و اقتصادی کشور، بیش از 80 درصد جمعیت کشور انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند، و بر طبق آخرین سرشماری برای بیش از 53 درصد از جمعیت حتی دفاع مقدس نیز ملموس نبوده و ایستادگی نظام را در مقابل بلوک شرق و غرب ندیده‌اند از این منظر نیز یک رسالت خطیری بر عهده تمام اعضای کارگروه می باشد تا بتوانیم حقایق را برای نسل جوان تبیین نماییم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: آنچه به عنوان وظیفه مشترک برای تمامی کارگروه ها تبیین شده است این است که هر نوع برنامه و نشستی که انجام می شود باید بر مبنای تبیین دستاوردهای چهل ساله نظام انقلاب اسلامی باشد و بدون در نظر گرفتن نگاه دولتی، تبیین و بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی، بازخوانی شعارهای بنیادین انقلاب، آرمان ها و اهداف حضرت امام (ره) را دنبال نماییم.

وی در پایان گفت: باید از ظرفیت‌های هر مناسبت به منظور غنا بخشی به برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بهره برد به همین منظور اولین مناسبت پیش رو یعنی حماسه 9 دی روز میثاق امت با ولایت را با شکوه و پر توان برگزار نماییم و از نقش آفرینی بانوان نیز بهره مند خواهیم شد تا همانند یوم الله 13 آبان امسال باردیگر یک روز حماسی را با هم رقم بزنیم.

در ادامه جلسه بانوان فرهیخته حاضر در جلسه نظرات، پیشنهادات و گزارش مبسوطی از آمادگی دستگاه های اجرایی و نهادها برای نقش آفرینی و مشارکت فعال در برگزاری زیبنده بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را ارائه نمودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار