کرمان پایگاهی برای پایلوت هاکی کشور

سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران گفت: کرمان توانایی این را دارد تا یکی از پایگاه های پایلوت هاکی کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسن اباذری، سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رییس هیئت هاکی استان کرمان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، وجود امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان را برای استان کرمان یک برکت دانست و گفت: با وجود وی، اتفاقات خوبی در ورزش استان افتاده است.

وی ضمن قدردانی از خدمات ماشاءالله ایرانمنش در دوران تصدی گریشان در هیئت هاکی استان، افزود: ما در دوران ریاست وی، در مجموعه فدراسیون هاکی شاهد اتفاقات خوب و ارزنده ای بوده ایم و هاکی استان کرمان نیز سرعتی دوچندان گرفته است و شاید بتوان گفت، اگر کسی غیر از وی، ریاست هیئت هاکی را عهده دار بود، برداشت من این بود این سرعت 10 سال طول می کشید.

اباذری این پیشرفت را در همه ی جنبه ها از جمله داوری و مربیگری عنوان و تصریح کرد: تیم هاکی بانوان این استان از معدود تیم هایی بود که توانست با تیم ملی اندونزی در شهر خرم آباد بازی کند.

وی با اعلام اینکه ما همچنان به ظرفیت هایی مثل ایرانمنش نه تنها در مجموعه هیئت بلکه در مجموعه فدراسیون هم احتیاج داریم، یادآور شد: انتخابات فدراسیون در پیش است و مطمئناً شرایط به حول و قوه الهی جوری رقم خواهد خورد که از ایرانمنش ها استفاده خواهد شد.

اباذری در بخش دیگری از سخنانش مرحوم شفیع، رییس وقت فدراسیون هاکی را انسانی پاک و دلسوز ورزش دانست و بیان داشت: طی 14 سال خدمت وی، در بحث تیم های ملی هاکی داخل سالن، صاحب جایگاه و کرسی شدیم و با توجه به تلاش های وی و حمایت هایی که از سوی وزارت از ایشان می شد، ما حدود 13 کرسی در کنفدراسیون هاکی آسیا در اختیار داشتیم و یک کرسی نیز خود ایشان در کمیته مسابقات کنفدراسیون جهانی داشتند که بعداً با آمدن خانم حیدری به این مجموعه، ما دو کرسی در جهان دارا بودیم.

سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران گفت: در هاکی داخل سالن هم در حال حاضر 8 بار است که قهرمان مطلق آسیا هستیم.

اباذری افزود: همین الان در سراسر دنیا به واسطه ی خدمات و زحماتی که در هاکی داخل سالن کشیده شده، دعوت نامه های متعددی به منظور حضور در مسابقات برای ما از کشورهای مختلف می آید که بعضاً برخی جاها مشکلات مالی و ارزی اجازه ی این کار را نمی دهد، ولی در مجموع باید گفت، خواهان هاکی ایران هستند.

 وی با بیان اینکه طی دو، سه ماهی که به عنوان سرپرست بودم اتفاقات خوبی رقم زده ایم، تصریح کرد: طی این مدت، چیزهایی که در گذشته به عنوان نقاط مثبت از آن یاد می کردیم را ادامه دادیم و کارهای دیگری را نیز اضافه کردیم.

اباذری از راه اندازی تلویزیون اینترنتی فدراسیون هاکی برای اولین بار خبر داد و یادآور شد: شاید در مجموعه فدراسیون ها اولین فدراسیونی هستیم که تمام رویدادهایمان را از این طریق پوشش می دهیم.

سرپرست فدراسیون هاکی بیان داشت: این کار را با المپیاد ایرانیان شروع کردیم و 60 بازی را پخش مستقیم رفتیم، به طوری که هیچ فدراسیونی در بحث المپیاد استعدادهای برتر اینکار را نکرد.

اباذری گفت: این عملکرد را برای سلطانی فر، مقام وزارت ارسال کردم و خدا را شکر در مجموعه وزارت ورزش، بسیار خوشایند این موضوع بودند که قطعاً همین برنامه را ادامه خواهیم داد.

وی از برگزاری اردوهای زیر 23 ساله هاکی کشور خبر داد و افزود: این کار به منظور جوان گرایی و پشتوانه سازی برای بازی های 2022 انجام شد.

اباذری با اعلام اینکه از این پس تصمیم گرفته ایم برای اردوهای تیم ملی در بخش های آقایان و بانوان به سمت اردوهای دوطرفه پیش رویم، تصریح کرد: با توجه به مشکلات ارزی که در بحث ورزش وجود داشت، با برخی کشورها تفاهم نامه امضا کرده ایم که به جای خروج ارز، به سمت اردوهای دوطرفه برویم.

وی یادآور شد: بدین منظور تیم ملی آقایان اردوی خود را در ترکیه می گذارند و در مقابل، ما نیز میزبان اردوی تیم ترکیه در ایران خواهیم بود.

 سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران گفت: این کار قطعا برای بانوان هم انجام خواهد شد و اعزام تیم ملی بانوان به کشور ترکیه نیز جزو برنامه هایمان است.

اباذری در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ممکن است، برخی چوبی که ما در هاکی به دست می گیریم را با گلف اشتباه بگیرند، افزود: این به دلیل رسانه ای نشدن این ورزش است که این مورد هم انجام می شد.

وی تصریح کرد: 2 تا 6 لیگ برتر داریم که با زحماتی که دوستان کشیده اند، شاید شبکه ورزش پوشش این 28 بازی را برود.

اباذری یادآور شد: تا قبل از پایان سال، لیگ دسته یک آقایان را هم خواهیم داشت و این فرصتی برای مجموعه استان هایی چون استان کرمان که پتانسیل این کار را دارند، هست که بیایند و در مسابقات فعال باشند.

سرپرست فدراسیون هاکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پتانسیل بسیار بالایی در مجموعه استان وجود دارد، گفت: کرمان توانایی این را دارد تا یکی از پایگاه های پایلوت هاکی کشور باشد.

اباذری از رییس جدید هیئت هاکی استان خواست: طبق سیاست های اداره کل ورزش و جوانان جلو رود و از تمامی ظرفیت های استان برای پیشرفت این رشته ی ورزشی استفاده کند.  

وی افزود: انصافاً وجود مدیرکل ورزش و جوانان استان برکت است، از وجود وی استفاده کنید، ایشان آدم بسیار مثبتی هستند و مطمئناً در حد توانشان به شما کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت هاکی استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، هاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار