در ۶ ماه نخست امسال صورت گرفت؛

کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کار طی ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش ۱۷ درصدی حوادث ناشی از کاربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمد سنجری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۴ هزار بازرسی انجام شده و مجموعا ۵۱۸ حادثه ناشی از کار رخ داده است که متاسفانه ۲۹ نفر نیز فوت شده اند.

وی با بیان این که ۷۴ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های شخصی فاقد ساختار سازمانی رخ می‌دهد، افزود: این حوادث در بیش از ۷۰ درصد، بر اثر عدم نظارت و سهل انگاری رخ داده است.

سنجری از رعایت ایمنی و بهداشت کار به عنوان سرمایه گذاری واحد‌ها یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۴ درصد ارزش تولید ناخالص داخلی صرف خسارت وارده ناشی از کار می‌شود که در صورت رعایت حداقل استانداردها، شاهد کاهش چشمگیر این هزینه گزاف تحمیل شده بر جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به صیانت از نیروی کار و رسالت اخلاقی و انسانی بازرسان کار، افزود: باید بتوانیم ضمن انتقال تجربیات به نیروی نسل جوان از فرصت پیش رو به منظور کاهش حوادث ناشی از کار به درستی استفاده کنیم.

سنجری گفت: در مجموع در خراسان رضوی ۵۸ نفر بازرس کار وجود دارد که در زمره فنی‌ترین و متخصص‌ترین نیرو‌ها قرار داشته و از توان و نیروی کارشناسی بسیار بالایی برخوردار هستند.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

وقوع ۷۴ درصد حوادث کار در کارگاه‌های فاقد ساختار سازمانی 

برچسب ها: حوادث ، رفاه اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار