بنا بر اعلام رسانه‌های خبری فرانسه شمار افراد بازداشتی اعتراضات روز گذشته جلیقه‌زرد‌ها در این کشور به ۱۷۹ نفر رسید.

بازداشت نزدیک به 180 نفر در اعتراض روز گذشته جلیقه زردها در پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه خبری «بی اف ام تی وی» فرانسه امروز یکشنبه گزارش داد در دور تازه اعتراضات گسترده موسوم به «جلیقه‌زردها» در روز شنبه در پاریس شمار افراد بازداشتی به ۱۷۹ نفر رسید.

شبکه خبری بی اف ام تی وی فرانسه گزارش داد ۱۴۴ نفر از افراد دستگیر شده در اعتراض روز گذشته جلیقه‌زرد‌ها در پاریس به بازداشتگاه منتقل شدند. همچنین ۹ نفر از این افراد دچار جراحت شدند.

بنا بر اعلام پلیس فرانسه شمار معترضان حاضر در تظاهرات روز گذشته پاریس در مقایسه با هفته‌های پیشین کاهش یافته است. پلیس فرانسه اعلام کرده شمار معترضان در سراسر این کشور به رقم ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده که در مقایسه با رقم ۷۷ هزار نفر حاضر در اعتراضات روز ۸ دسامبر تقریبا به نصف رسیده است.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک امروز یکشنبه اوضاع در پایتخت فرانسه آرام بود. ایستگاه‌های متروی پاریس که  روز شنبه تعطیل بودند، امروز بازگشایی شده و ترافیک در خیابان شانزلیزه از معابر اصلی این شهر و اطراف میدان شارل دوگل به حالت عادی برگشته است. با این حال در پایتخت فرانسه همچنان نشانه‌های از اعتراضات اخیر مشاهده می‌شود.

فرانسه از اواسط ماه نوامبر با موجی از اعتراضات  مواجه بوده است. جنبش اعتراضی که به جنبش جلیقه‌زرد‌ها معروف شد، با بستن جاده‌ها و مسدود کردن خیابان‌ها، دولت فرانسه را در مقابل نوعی از بحران قرار داد که به گفته رسانه‌های فرانسوی در تاریخ این کشور بی‌سابقه بود.

در طول بیش از چهار هفته درگیری میان پلیس و معترضان، صد‌ها نفر مجروح و بیش از چهار هزار نفر از معترضان نیز به دست نیرو‌های امنیتی دستگیر شدند. از ابتدای به راه افتادن جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه تاکنون ۸ تن کشته و حدود ۷۰۰۰ تن نیز بازداشت یا زخمی شده اند. فعالان این جنبش در شبکه‌های اجتماعی با دعوت از مردم برای ادامه تظاهرات و اعتراض علیه سیاست‌های دولت فرانسه از مجلس این کشور خواسته اند با برگزاری رفراندوم زمینه برکناری امانول مکرون، رئیس جمهور این کشور را فراهم کنند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد در تظاهرات روز شنبه ۱۵ دسامبر تا ساعت هفده عصر، ۱۶۸ تن در پاریس بازداشت شده اند و حدود ۲۰۰ تن نیز در دیگر شهر‌ها از جمله بوردو، تولوز و مارسی و ده‌ها تن نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار