تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر

به تازگی رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل جدید و اسپرت آئودی E-Tron GT ممکن شد و این اتفاق در خیابان‌های لس‌آنجلس رخ داد.

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های کانسپت (طرح مفهومی) عموماً در نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو با هدف نمایش آینده محصولات شرکت سازنده رونمایی می‌شوند. در میان کانسپت‌های رنگارنگ معرفی شده، برخی در فاصله زمانی کوتاه و با حداقل تغییرات به تولید می‌رسند و برخی دیگر تنها با هدف مطالعه بر‌ روی زبان طراحی و فناوری‌های احتمالی آینده، هیچ‌گاه از حالت یک خودروی نمایشی خارج نمی‌شوند و به تولید انبوه نمی‌رسند. در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس امسال، آئودی از خودروی مفهومی E-Tron GT به عنوان آینده خودرو‌‎های اسپرت این شرکت رونمایی کرد. به احتمال قوی این خودرو قرار است تا سال 2021 به یک طرح واقعی بدل شود و به تولید انبوه برسد.

نکته غیر‌عادی در رابطه با کانسپت جدید آئودی این است که این شرکت تنها چند روز پس از معرفی E-Tron GT اجازه رانندگی با آن را به یکی از خبرنگاران خودرو داده است. این در‌ حالی است که به طور معمول خودرو‌های کانسپت پس از نمایش به موزه یا گالری خودروساز مربوطه منتقل می‌شود و کسی اجازه رانندگی با آن را ندارد.

آئودی E-Tron GT با بهره‌گیری از پیشرانه تمام الکتریکی، 590 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و شتاب صفر‌تا‌صد آن 3.5 ثانیه اعلام شده است. با این تفاسیر راننده گفته که عملکرد خودرو در طول مدت آزمایش به این اعداد و ارقام حتی نزدیک هم نبوده است! وی در ادامه می‌گوید توان دو موتور به‌کار گرفته شده در E-Tron برای این آزمایش محدود شده بود و هدف، تنها نمایش خودرو در خیابان‌های شهر لس‌آنجلس و ثبت عکس‌العمل مردم بود. این آزمایش که با اسکورت پلیس صورت گرفت، با سرعت بسیار پایین بود؛ زیرا بروز هرگونه حادثه‌ای فاجعه‌بار است. همچنین از آن‌جایی که این خودرو فقط برای نمایش ساخته شده، ارتفاع بسیار پایین و چرخ‌های عظیم آن با فاق لاستیک کوتاه در دست‌اندازه‎های خیابان‌‎های لس‌آنجلس بسیار آزاردهنده ارزیابی شده است.

در کنار تمامی کلید‌ها و امکانات تعبیه شده در این نسخه مفهومی، قابلیت‌هایی همچون تهویه مطبوع، گیربکس، کلید استارت و صندلی‌های برقی به خوبی کار می‌کند. حتی سیستم ترمز کمکی با استفاده از نیروی موتور‌های برقی نیز به درستی وظیفه خود را انجام می‌دهد. در خودرو‌های عادی فشار دادن پدال ترمز، به طور مستقیم به برخورد لنت‌ها به دیسک چرخ‌ها می‌‎انجامد اما سیستم جدید ترمز آئودی، با به تعویق انداختن این فرآیند، ابتدا از نیروی موتور برای توقف خودرو استفاده می‌کند. این موضوع به تسریع در توقف خودرو با کاهش احتمال لغزش کمک می‌کند.

با تمام این تفاسیر تجربه رانندگی با یک خودروی کانسپت، شباهت اندکی به نسخه اصلی و تولید انبوه دارد. آئودی اعلام کرده که آغاز تولید نسخه حقیقی این اسپرت الکتریکی بسیار قریب‌الوقوع است و 95 درصد پروژه پیش رفته است. در ادامه تصاویر مربوط به آزمایش این اتومبیل را مشاهده می‌کنید:

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر

تجربه رانندگی با طرح مفهومی اتومبیل آئودی E-Tron GT +تصاویر


بیشتر بخوانید: اتومبیل آئودی E-Tron GT یکی از ستارگان انتقام‌جویان ۴ خواهد بود +عکس 


انتهای پیام/

تجربه رانندگی با کانسپت آئودی E-Tron GT +تصاویر

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
ما هم پراید 40 میلیونی میسازیم که خیلی هاشون تازه یا دنده درست و حسابی تو گیربکشون یا اصلا یادشون رفته براش گیربکس نصب کنن...خخخخ
ما می توانیم
آخرین اخبار