امام جمعه شیراز:

حل مشکل اشتغال، مدیر جهادی می‌خواهد

امام جمعه شیراز تدبیر اندیشی مسئولان برای حل مشکل اشتغال جوانان را خواستار شد و گفت: حل مشکل اشتغال، مدیر جهادی می‌خواهد.

حل مشکل اشتغال، مدیر جهادی می‌خواهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، حل مشکلات اقتصادی را در گروی اصلاح نظام بانکداری کشور دانست و گفت: سوال ما این است که چرا باید (در ازای تسهیلات پرداختی بانک ها) ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ربا از مردم گرفته شده و به برخی افراد خاص پرداخت شود.

وی افزود: علاوه بر مشکلاتی که بانک‌ها برای اقتصاد فراهم کرده اند مشکل اصلی خلق پول است.

آیت الله دژکام، تدبیر اندیشی مسئولان برای حل مشکل اشتغال جوانان را خواستار شد و گفت: در استان فارس ۱۹۷ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان جویای کار هستند و نسبت بیکاری در ۱۲ درصد است.

خطیب نماز جمعه شیراز تاکید کرد: مدیران باید احساس مسئولیت کنند و دولت باید فردی را به عنوان مسئول این استان که دارای پتانسیل‌هایی زیادی در حوزه نیروی انسانی است انتخاب کند که توانمند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

وی اظهار داشت: امام جمعه بی تفاوت نسبت به اشتغال در جامعه نیست این در حالی است که مدیریت حوزه اشتغال را به ما نداده اند تا شرایط را تغییر دهیم، اما با آگاهی دادن به مردم به دنبال احقاق حق مردم هستیم.

آیت الله دژکام با اشاره به تدابیر و راهکار‌های ارایه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رفع مشکل بیکاری خواستار توجه مدیران و اجرای این راهکار‌ها شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های جمعه شیراز گفت: چند ماه است از وعده‌ها برای ایجاد زمینه فروش نفت می‌گذرد، اما به ظاهر تنها نتیجه آن فروش نفت در برابر غذا است که یک خیانت بزرگ به ملت ایران است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس، بد رفتاری آمریکایی‌ها و بد عهدی اروپایی‌ها در قبال برجام را هم یادآورد شد و گفت: این عهدشکنی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که کشور‌های پیگیر هم به این مسئله اذعان دارند که کشور ما برای اثبات صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای تمام تلاش خود را کرده است، اما با این وجود هم چنان بدعهدی‌ها ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/م

مدیران فارس برای حل مشکل بیکاری برنامه ریزی کنند

برچسب ها: نماز جمعه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار