نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرمان

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرمان گفت: ناوگان سازمان اتوبوسرانی کرمان نوسازی می شود.

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  عبدالهادی طاهری سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرمان با اشاره به اینکه با تمهیدات شهردار کرمان هشت دستگاه اتوبوس بازسازی شده فعال خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد، گفت: هم اکنون پنج دستگاه اتوبوس به صورت قطعی خریداری شده و در توقفگاه این سازمان نگهداری می شود و ظرف چند روز آینده وارد ناوگان خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اتوبوس ها سالم، شکیل و از وضعیت و کیفیت مناسب تری نسبت به اتوبوس های قبلی این سازمان برخوردار هستند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرمان با بیان اینکه تعدادی از اتوبوس های این مجموعه به طور کامل مستهلک و تعدادی از آنها تنها اتاقک آنها باقی مانده است، گفت: با توجه به افزایش قیمت قطعات و عدم اعتبار سازمان های اتوبوس‌رانی کشور، همکاران قبلی من در این سازمان مجبور بودند همواره قطعات اتوبوس های متوقف در توقفگاه سازمان را برداشته و در اینگونه اتوبوس ها استفاده کنند تا ناوگان را فعال نگه دارند.

وی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان به دلیل رویکرد و نگاه ویژه به حمل و نقل عمومی تشکر و قدردانی کرد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرمان در پاسخ به سوالی در خصوص کمک های خوب شهردار کرمان به این سازمان در این دوره مدیریت، پیگیری زیاد خود و برگزاری نشست ها و مذاکرات با شهردار و اعضای شورای شهر، بازدید شهردار، اعضای شورا و کمیسیون حمل و نقل شورای شهر بررسی مشکلات این سازمان را دلیل توجه و کمک های خوب شهردار در این دوره عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکلات این سازمان در کمیسیون های شورای اسلامی شهر کرمان حضور پیدا کردم و خواستار بازدید آنها از این مجموعه‌در جهت رفع هرچه سریع تر مشکلات شدم.

طاهری اظهار داشت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه طی پنج ماه گذشته قریب ۸۰۰ میلیون تومان توسط شهردار برای پرداخت بدهی سال های گذشته این سازمان پرداخته شد که برخی از این بدهی ها یک تا دو سال از آنها می گذرد.

وی اضافه کرد: مبلغ بدهی پرداخت شده مربوط به خرید لوازم یدکی، روانکارها، لاستیک و هزینه پیمانکاران بودند.

وی به کمک ۳۰۰ میلیون تومانی شهردار کرمان برای خرید روانکارها (روغن)، قطعات و لاستیک در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت تمامی وسایل و قطعات، این میزان هزینه در سال های قبل با یک سوم این مبلغ خریداری انجام می شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر کرمان با تاکید بر اینکه افزایش سه برابری قیمت وسایل و قطعات با توجه به افزایش قیمت دلار، این سازمان را با چالش مواجه کرده و به وضعیت قرمز رسانده است، گفت: اگر درایت شهردار کرمان نبود، این سیستم با مشکلات جدی مواجه می شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های این سازمان به صورت یک سوم هزینه سفر توسط مردم، یک سوم توسط شهردار و یک سوم توسط دولت باید تامین و پرداخت شود، گفت: سالیان زیادی است که دو سوم هزینه ها توسط شهرداری پرداخت می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار