ساخت واحد بلندینگ نفتی در بندرامیرآباد

واحد بلندینگ فراورده‌های نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد تا دو سال آینده ساخته می‌شود.

سیاوش رضوانی مدیر بندرامیرآباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: قرارداد ساخت واحد بلندیگ فراورده‌های نفتی که در آن با استفاده از ترکیباتی از میعانات گازی و برش‌هایی از نفت خام، نفت کوره با سولفور پایین قبول تولید می‌شود با سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد.
وی با بیان اینکه بر اساس قرارداد این واحد تا دو سال آینده ساخته خواهد شد، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است برای ساخت این واحد ۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

رضوانی ظرفیت اسمی این واحد را ۴۵۰ هزار تن فراورده‌های نفتی و میزان اشتغال مستقیم این واحد را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: نوع قرارداد طرح بلندینگ بلندمدت و ۲۵ ساله است که سرمایه گذار خصوصی دو سال آن را برای ساخت و ۲۳ سال برای بهره برداری در نظر گرفته است که پس از پایان قرارداد امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

مدیربندرامیرآباد افزود:  تمام تجهیزات و فن آوری‌هایی که در این واحد بلندینگ به کار گرفته می‌شود کاملا بومی خواهد بود.

رضوانی با بیان اینکه قرارداد ساخت ۴ مخزن نگهداری روغن خوراکی با یک سرمایه گذار خصوصی دیگر نیز امضا شده است، افزود: این مخازن با ظرفیت نگهداری ۱۰ هزار تن روغن خوراکی با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا سال آینده بهره برداری می‌شود.

مدیر بندرامیرآباد تعداد اشتغال این واحد را ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: روغن‌های خوراکی که از کشور‌های آسیای مرکزی وارد این بندر می‌شود سی روز در این مخازن نگهداری و سپس برای استحصال روغن خوراکی یا فراورده‌های دیگر به کارخانجات روغن کشی کشور ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع قرارداد با این شرکت B.O.T یا ساخت، بهره‌برداری و واگذاری است، گفت: بر اساس قرارداد این شرکت خصوصی ۱۴ سال از این مخازن بهره برداری خواهد کرد و سپس  به سازمان بنادر و دریانوردی منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ک


اجرای دو طرح سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار