مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ؛

شهروندان مراقب یخ زدگی لوله ها و کنتورهای آب باشند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با اشاره به شروع فصل سرما و احتمال یخ زدگی لوله و کنتور‌های آب منازل، بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از یخ زدگی تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ داراب بیرانوندی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: همه ساله کاهش دما در فصل زمستان و یخ زدگی تأسیسات و کنتور‌های آب در اماکن مسکونی و تجاری، خسارت‌های مالی قابل توجهی به همراه دارد که می‌توان با تمهیدات مناسب از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

بیرانوندی از پشم شیشه به عنوان یکی از عایق‌های مناسب در دمای زیر۱۰ درجه سانتی گراد نام برد.

وی افزود: برای حفاظت از تأسیسات آب در مقابل یخ زدگی، قرار دادن کیسه‌های کنفی حامل خاک اره و یا لباس کهنه و قرار دادن آن در محفظه کنتور و نیز عایق کردن لوله‌های سطحی و کنتور‌ها با پشم شیشه، بهسازی حوضچه‌های کنتور، تعبیه درپوش مناسب کنتور و همچنین عبور لوله‌های آب آشامیدنی از عمق مناسب زمین، قطع آب واحد‌های خالی از سکونت و مراقبت مستمر در طول زمستان، از راهکار‌های مطلوب محسوب می‌شود.

بیرانوندی افزود: می‌توان در مجتمع‌های مسکونی دارای مخزن ذخیره آب، با عایق بندی مخازن، از بروز یخ زدگی جلوگیری کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان از شهروندان خواست تا در صورت بروز یخ زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از بر افروختن آتش در مجاورت تأسیسات آب خودداری کنند و برای رفع مشکل یخ زدگی، با صبر و حوصله از آب ولرم و حرارت غیر مستقیم استفاده کنند.

بیرانوندی با تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی برای جلو گیری از یخ زدگی، شیر‌های آب باز گذاشته نشود، گفت: این کار علاوه بر هدر رفتن آب، افزایش آب بها را نیز برای خانواده به دنبال خواهد داشت.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ، در صورت بروز شکستگی انشعاب یا ترکیدگی کنتور، هزینه تعمیر، تعویض یا نصب اتصالات و یا کنتور خسارت دیده، بر عهده مشترک است.

بیرانوندی از مشترکان خواست به منظور جلوگیری از بروز حادثه و ایجاد خسارت در شبکه آب استان، مراتب را به شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

هشدار درباره یخ زدگی کنتور‌های آب در قزوین

برچسب ها: بحران آب ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار