فرمانده انتظامی شهرستان قم عنوان کرد؛

کلاهبردار حرفه ای در دیوار دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قم از دستگیری متهمی که از طریق فضای مجازی در استان‌های قم، قزوین، تهران و همدان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: با شکایت شاکی در کلانتری" ۲۱ یزدانشهر" مبنی بر کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت و مشخص شد شاکی، دستگاهی را به‌منظور فروش بر روی سایت دیوار قرار داده و فردی به‌عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پیشنهاد خرید به‌صورت ارائه چک معتبر ۵ روزه داده و با قبول وی معامله انجام‌شده است.

سرهنگ جعفریان ادامه داد: شاکی در موعد مقرر برای وصول مبلغ چک به بانک مراجعه، ولی با جعلی بودن چک مواجه می‌شود.

وی افزود: شاکی به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود که فرد کلاهبردار با یکی از بستگانش وارد معامله مشابهی شده که بلافاصله به کلانتری مراجعه و با طرح شکایت، مأموران را در جریان امر قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک اقدام غافلگیرانه، دستگیر شد.

سرهنگ جعفریان بیان کرد: در بازرسی بدنی از متهم یک جلد دسته‌چک ۵۰ برگی جعلی که ۱۱ فقره آن استفاده‌شده بود به همراه ۲ عدد کارت ملی جعلی، ۱۰ برگ چک‌پول ۵۰ هزارتومانی جعلی، تعداد ۳ عدد سیم‌کارت همراه اول و پوکه سیم‌کارت‌های ایرانسل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم اعلام کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم علاوه بر استان قم در استان‌های تهران، همدان و قزوین نیز با همین شگرد فعالیت داشته و کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش مأموران کلانتری علاوه بر شناسایی ۶ نفر از مالباختگان قمی، تعداد ۲۰ نفر از سوژه‌هایی که در لیست کلاهبرداری متهم قرار داشتند، شناسایی شدند.

سرهنگ جعفریان تصریح کرد: درنهایت متهم به انضمام پرونده تشکیل‌شده به مرجع قضائی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

انتهای پیام/الف

کلاهبردار اینترنتی در قم دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.