در نشست مشترک نمایندگان وزارت خارجه ایران و گرجستان؛

تکمیل رژیم لغو روادید میان ایران و گرجستان بررسی شد

تکمیل رژیم لغو روادید در نشست مشترک مسئول اداره روابط کنسولی وزارت خارجه ایران و نمایندگان وزارت خارجه گرجستان در تفلیس بررسی شد.

تکمیل رژیم لغو روادید میان ایران و گرجستان بررسی شدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  تکمیل رژیم لغو روادید، امروز سه شنبه (۴ دی ماه) در نشست مشترک "علی اصغر محمدی"، مسئول اداره روابط کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان وزارت امور خارجه گرجستان در تفلیس بررسی شد.

در این دیدار که "سید جواد قوام شهیدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، اعلام شد که قرارداد رژیم لغو روادید میان گرجستان و ایران باید تکمیل شود تا از بروز هر گونه موارد نامطلوب در آینده جلوگیری شود.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه گرجستان، در این نشست قرارداد و توافقنامه رژیم لغو روادید دوجانبه میان گرجستان و ایران بررسی و بر ضرورت تکمیل مفاد این قرارداد به منظور کاستن از موارد سوء استفاده تاکید شد.

همچنین توافق شد، مقامات ایرانی به همراه همکاران گرجستانی برای افزایش آگاهی مسافران ایرانی درباره مقررات تردد از مرز گرجستان، فعالیت اقتصادی و تحصیل در این کشور تلاش بیشتری بکنند.

با وجود اینکه شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ روادید ندارند، اما در چند ماه اخیر شماری از ایرانیان بدون دلیل از ورود به گرجستان منع شده‌اند.

وزارت کشور گرجستان به تازگی اعلام کرد که محدودیت ورود به گرجستان فقط شامل ایرانیان نبوده و این کشور در ماه نوامبر مانع ورود یک هزار و ۱۵۱ شهروند خارجی از جمله ۴۳۴ نفر ایرانی به این کشور شده است.

برگرداندن شهروندان ایرانی از مرز‌های هوایی و زمینی گرجستان، اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان را بدنبال داشت.

نشست امروز مقامات دو کشور را نیز برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده در زمینه ورود شهروندان ایرانی به گرجستان تشکیل شده است.

گرجستان و ایران در ماه می‌سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کردند. در سال ۲۰۱۱ میلادی میان دو کشور رژیم بدون ویزا به کار گرفته شد.

دولت گرجستان در سال ۲۰۱۳ میلادی تصمیم به توقف موقت رژیم بدون ویزا با ایران گرفت که موجب انتقاد شدید نیرو‌های مخالف دولت و جامعه این کشور شد و بر اثر آن دولت گرجستان در سال ۲۰۱۶ میلادی در تصمیم خود تجدیدنظر کرد و رژیم بدون ویزا میان دو کشور از سر گرفته شد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار