جمع‌آوری ۹۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان نرماشیر

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از جمع‌آوری ۹۰۰ میلیون تومان زکات در ۹ ماهه امسال در شهرستان نرماشیر خبر داد.

جمع‌آوری ۹۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان نرماشیربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ یحیی صادقی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در جلسه شورای زکات شهرستان نرماشیر که با حضور امام‌جمعه و فرماندار این شهرستان و جمعی از عاملان و مؤدیان زکات نرماشیر برگزار شد ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اثرات مثبت پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ میلیون تومان زکات در ۹ ماهه امسال در شهرستان نرماشیر جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابهِ پارسال رشد خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه زکات یک فریضه دینی و یک واجب فراموش‌شده بود که به همت مردم مؤمن و مسئولان احیاء شده است افزود: بیش از ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان کرمان برای رسیدگی به امور محرومان و حدود ۴۰ درصد نیز صرف پروژه‌های عمرانی خواهد شد.
وی بابیان اینکه به فریضه زکات باید توجه بیشتری شود گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون در بحث زکات جایگاه قابل قبولی در استان داریم ولی تا جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقتصادی پیش‌آمده در کشور در دو ماه گذشته جمعیت مددجویی کمیته امداد استان کرمان بیش از ۲۰ درصد افزایش‌یافته است و هم‌اکنون ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هزار خانوار جدید در دو ماه گذشته با آمار خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نرماشیر اضافه‌شده است افزود: هم‌اکنون دو هزار و ۵۱۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان نرماشیر قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه جذب مددجویان جدید بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و همچنین با حمایت‌های دولت و مجلس صورت گرفته است گفت: دیدگاه کمیته امداد این نیست که این مددجویان به‌صورت دائم تحت حمایت این نهاد باشند بلکه به دنبال ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندی و خودکفایی آن‌ها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه موضوع توانمندسازی مددجویان را با جدیت دنبال می‌کنیم افزود: خوشبختانه با همراهی و همدلی مسئولان در استان کرمان این نهاد موفق به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغال طی دو سال گذشته است.

صادقی به ارائه بسته‌های تشویقی توسط این نهاد به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان درصورتی‌که از فرزندان مددجویان تحت حمایت به‌کارگیرند به ازای به‌کارگیری هر فرزند مددجو مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها پرداخت می‌شود و درصورتی‌که پنج نفر از فرزندان مددجویان تحت حمايت را به‌کارگیرند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها پرداخت خواهد شد و هم‌چنین کارفرمایان می‌توانند از پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه مددجو به مدت دو سال معاف شوند.

وی ادامه داد: امسال این اختیار ویژه به کمیته امداد استان کرمان داده‌شده است که هم‌زمان از دو بسته تشویقی برای کارفرمایانی که از فرزندان مددجویان به‌کارگیرند، استفاده کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار