نقض دوباره آتش‌بس توسط ائتلاف متجاوز سعودی

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، اشغالگران ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها بار‌ها توافق آتش‌بس در الحدیده را نقض کرده‌اند.

نقض دوباره آتش‌بس الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد، همزمان با اجرای مرحله اول توافقنامه برقراری آتش‌بس در الحدیده از سوی نیرو‌های یمنی، اشغالگران ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن‌ها تا کنون ۵۳ بار این توافقنامه را نقض کرده اند.

وی افزود: «جنگنده‌ها و هواپیما‌های جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی بر شدت پرواز‌های خود بر فراز الدریهمی، الجاح، الفازة، الجبلیة، التحتیا، اللحیة و الخوبة افزوده اند. توپخانه مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی نیز با ۲۸ گلوله مناطق مسکونی تحت سیطره نیرو‌های ما را در الحدیده هدف قرار دادند. نیرو‌های ما همچنان اقدامات متجاوزان و مزدوران آن‌ها را در مناطق مختلف الحدیده که نقض کننده آتش‌بس هستند، تحت نظر دارند.»

در خبری دیگر، سخنگوی جنبش انصار الله یمن از طرف مقابل در درگیری‌های یمن خواست با هدف تکمیل مرحله اول توافق سوئد، گام‌های اولیه را بردارند.

محمد عبدالسلام در توئیتی با تمجید از اقدام رهبران سیاسی در بازنگری روند استقرار ارتش و کمیته‌های مردمی در بندر الحدیده و تحویل دادن این بندر به گارد ساحلی در برابر دیدگاه ناظران بین المللی، این اقدام را نشان از تمایل به بازگشت امنیت و حمایت از تلاش‌های مسالمت آمیز برای استقرار صلح در کشور خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار