کمیته امداد به خانه نیازمندان بوکانی گرما بخشید

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان از توزیع ۲۲۱ دستگاه بخاری در بین نیازمندان روستایی این شهرستان خبرداد.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با بیان اینکه یکی از نیاز‌های خانواده‌های مددجو در ایام فصل سرما، بخاری برای گرمایش محل زندگیشان است، از توزیع ۱۹۰ دستگاه بخاری نفتی و ۳۱ دستگاه بخاری گازسوز بین خانواده‌های نیازمند مناطق محروم روستایی تحت حمایت این در بخش‌های مرکزی و سیمینه این شهرستان خبرداد.

وی افزود: ارزش اقلام اهدایی ۳۵۰ میلیون ریال است.

۵ هزار و ٨٨ خانوار بوکانی با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد ٦.۸٥ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمند سازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، از جمله فعالیت این نهاد است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهر پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/
 

اهدای لوازم گرمایشی به نیازمندان بوکانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.