باغی ماندگار از وقف برای نیازمندان عنبرآبادی

باغی وقفی بعد از گذشت ۴۰ سال از ماندگاری، برکتش همچنان نصیب نیازمندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وقف در اسلام از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است و یکی از بهترین سنت‌های خیر و نمونه اعلای باقیات صالحات و پرسود‌ترین معامله در مسیر زندگی انسان است تا دسترنج عمرش را در این بانک الهی ذخیره کند.

وقف که در آن اصل مال یا ملک می‌ماند و منافع و عواید آن در امور عام المنفعه مصرف می‌شود کارنیکی است که در ساماندهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد.

 درسال ۱۳۵۷ قطعه باغ کشاورزی در بخش دوساری شهرستان عنبرآباد توسط واقف خیراندیش" حاج محمد تقی قومی "وقف امور عام المنفعه و کمک به نیازمندان منطقه شد.

به گفته مهدی محمدی فر رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت این موقوفه که به نام موقوفه قومی شهرت دارد ۳ هکتار باغ مشجر درختان مثمر مرکبات و نخیلات خرما دارد که هر ساله توسط این اداره عواید حاصل از فروش محصولات آن در راه امور نیت واقف هزینه می‌شود.

وی افزود: با توجه به تولیت رسیدگی موقوفات شهرستان عنبرآباد توسط این اداره طی اقدامات چندین سال کذشته در احیاء و گسترش درختان موقوفه تا کنون ۸۰۰ نهال مرکبات و ۱۶۰ نهال خرما در اراضی موقوفه کاشت شده که همگی در مرحله ثمری هستند.

محمدی بااشاره به اینکه موقوفه دارای ۲۰ ساعت آب برمدار هفته از یک حلقه چاه آب کشاورزی دارد اظهار داشت: هر ساله محصولات این باغ طی آگهی مزایده به فروش می‌رسد و عواید حاصل شده در راه امور خیر و عام المنفعه مصرف می‌شود که در همین راستا طی سال جاری از محل بخشی از درآمد موقوفه به ۲۶ فرد نیازمند منطقه کمک مالی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با بیان اینکه از ابتدای امسال ۷ مورد وقف در شهرستان جیرفت ثبت شده گفت: وقف برای کمک به حوزه علمیه، کودکان بی سرپرست و نیازمندان و ساخت مسجد از جمله نیاتی بوده که خیران این شهرستان به آن اهتمام داشته و املاکی را در قالب این سنت حسنه ثبت کردند.

انتهای پیام/ی

وقف باغی در عنبرآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار