آغاز ساخت پروژه شفاخانه 50 بستر در ولایت ننگرهار

سنگ تهداب شفاخانه پنجاه بستری در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار گذاشته شد.

آغاز پروژه ساخت شفاخانه 50 بستر در ولایت ننگرهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ تهداب شفاخانه پنجاه بستری در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار گذاشته شد.

مسئولان میگویند کاراعمار این شفاخانه تا دوسال اینده تکمیل وبه بهره برداری سپرده خواهد شد.

خانم ماموسی زیور معین وزارت صحت عامه افغانستان در هنگام گذاشتن سنگ بنای این شفاخانه گفت :هزینه اعمار این ساختمان مبلغ پنجاه وشش میلیون افغانی تخمین زده شده که از بودجه وزارت صحت پرداخته می شود و در موازی ده جریب زمین در دو بلاک که دارای سی اطاق میباشد ساخته خواهد شد.

 خانم زیور گفت این شفاخانه در سیزده بخش جداگانه خدمات صحی را به مردم ارائه خواهد نمود.

حیات الله حیات والی ننگرهار از مردم منطقه و مسئولان محلی خواست تا بر جریان کار این ساختمان نظارت نموده و جلوی هر گونه فساد و دیگر موارد را در ان را بگیرد.

به گفته ی مسئولان ریاست صحت عامه ننگرهار در ولسوالی کوت سه مرکز صحی وجود داشت که توانایی عرضه خدمات صحی کامل را به مردم منطقه نداشت.

آغاز پروژه ساخت شفاخانه 50 بستر در ولایت ننگرهار

در حال حاضر علاوه بر شفاخانه چارصد بستری مرکز شهر جلال آباد، در سه ولسوالی شفاخانه های پنجاه بستری فعالیت می نماید که اکنون کار اعمار ساختمان سه شفاخانه دیگر پنجاه بستر جریان دارد.

با این حال، شهروندان ولایت ننگرهار می گویند با وجود افزایش شمار شفاخانه ها آنها هنوز هم مریضانشان را برای تداوی به کشور پاکستان انتقال می دهند.

به نوشته رادیو دری، مردم در کنار ساختن شفاخانه ها خواستار عرضه خدمات با کیفیت صحی در این شفاخانه ها می باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.