برگزاری سلسله همایش‌های «دانشجوی امروز، کارآفرین فردا»

مدیر آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب اصفهان از اقدام این دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برگزاری سلسله همایش‌های «دانشجوی امروز، کارآفرین فردا» با رویکرد صنعت ، مدیریت ، فرهنگ و هنر و کارآفرینی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،وحید مؤمن‌زاده مدیر آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب اصفهان  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت : دانشگاه جامع علمی کاربردی به برگزاری سلسله همایش‌های «دانشجوی امروز، کارآفرین فردا» با رویکردهای صنعت، مدیریت، فرهنگ و هنر و کارآفرینی در تاریخ‌های 20 و 27 دی و 11 بهمن اقدام کرده است.

وی افزود: همایش دانشجوی امروز، کارآفرین فردا با رویکرد صنعت روز پنج‌شنبه 20 دی ماه ساعت 8:30 همراه با سخنرانی رئیس مجتمع دانشگاهی مواد و فرآیندهای ساخت مالک اشتر، رئیس انجمن جوشکاری و آزمایش‌های غیر مخرب ایران و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در تالار همایش‌های مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب اصفهان تصریح کرد: این همایش‌ها با هدف ایجاد بستری مناسبت برای ارائه دستاوردهای کارآفرینی، ارتباط با جامعه و سازمان‌ها، معرفی فعالان و پژوهشگران در زمینه کارآفرینی در صنایع مختلف و ارتقای سطح دانش، مهارت‌های کارآفرینی و ترویج فرهنگ آن در بین دانشجویان انجام می‌شود.

تفاهم‌نامه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و نظام مهندسی برای اجرای دوره‌های تک‌درس

مؤمن‌زاده بیان داشت: در همایش روز پنج‌شنبه تفاهم‌نامه‌ای در جهت اجرای دوره‌های تک‌درس و کوتاه‌مدت بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و نظام مهندسی به صورت کارورزی یا کاربینی در محیط واقعی کسب و کار و زیر نظر سازمان به طور عملی برای دانشجویان و تعریف دوره‌های کوتاه‌مدت برای برطرف شدن نیاز آمورشی کارکنان نظام مهندسی منعقد خواهد شد.

وی اذعان کرد: محور برگزاری سلسله همایش‌ها معرفی رویکردهای نوین در تدوین رشته‌هایی است که بر اساس نیاز بازار کار و با رویکرد شغل محوری با استفاده از دانش روز و رفع نیاز صنعت، تبیین و تقویت عوامل تأثیرگذار در ارتقا سطح علمی و فنی افراد مؤثر در حوزه‌های مختلف، تبیین دستاورد دانشگاه علمی کاربردی در پرورش نیروی انسانی ماهر و کارآمد است.

فرصت‌های کارآفرینی در رشته‌های دانشگاهی شناسایی می‌شود

مدیر آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب اصفهان ادامه داد:  شناسایی فرصت‌های کارآفرینی در رشته‌های مدون شده دانشگاهی و نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی در توسعه فضای کارآفرینی از دیگر محورهای برگزاری این همایش‌ها قرار دارد.

مؤمن‌زاده تصریح کرد :  مبانی فلسفه وجودی و ضرورت فعالیت و ارتقای دانشگاه در اسناد بالادستی تبیین شده است و در این راستا آموزش نیروی انسانی متخصص،کارآمد و ماهر متناسب با نیاز بازار کار فعلی و آینده، ارتقای توان کارآفرینی و ایجاد فرصت شغلی پایدار با تأکید بر استفاده از توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از جمله مهم‌ترین موارد مرتبط در سیاست‌های کلی اشتغال است.

وی اظهار کرد: دانشگاه علمی و کاربردی با شعار دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین با رویکرد توانمندسازی دانشجویان اقدام به آموزش علمی کرده و با توجه به آمار منتشر شده در مرجع دانشگاه‌های ایران UNIREF دغدغه اصلی این محققان مبحث کارآفرینی در نیازهای اصلی کشور به منظور عدم وابستگی اقتصادی کشور است.

مدیر آموزشی مرکز آموزش علمی کاربردی گروه صنعتی انتخاب اصفهان عنوان داشت: مراکز مختلف دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان اصفهان با همکاری یکدیگر اقدام به برگزاری این سلسله همایش‌ها کرده و یکی از نتایج مهم آن‌ها می‌توانند تغییر نگرش مردم نسبت به دانشگاه باشد، تصور عمومی از دانشگاه دروس تئوری، تخته و کلاس و مدرک است در حالی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی افراد محیط واقعی کار را تجربه می‌کنند و بر اساس آمار برای حدود 80 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اشتغال ایجاد شده است.

اشتغال به تحصیل 17 هزار دانشجو در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان

 محسن بانک رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات علمی صنعتی اصفهان در ادامه بیان کرد: حدود 17 هزار دانشجو در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند و تعداد 36 مرکز در سطح استان مشغول به فعالیت آموزشی هستند، از این میان 14 هزار دانشجوی این دانشگاه همزمان با ادامه تحصیل مشغول به کار هستند.

وی گفت: یکی از اهداف این همایش‌ها روشن شدن نقش دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی در اذهان عمومی جامعه است چون بسیاری از افراد نسبت به این دانشگاه و فعالیت‌های آن آشنایی ندارند در حالی که این دانشگاه توانسته است در رشته‌های مختلف با توجه به خوشه‌بندی‌های صورت گرفته اقدامات درخوری را ارائه دهد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی خدمات علمی صنعتی اصفهان ابراز داشت: خروجی‌های دیگر این همایش شناسایی فرصت‌های کارآفرینی در رشته‌های جدید مدون شده، نقش دانشگاه علمی کاربردی در صنعت و توسعه فضای کسب و کار معرفی رویکردهای نوین بر اساس رشته‌های جدید است، به عنوان مثال دانشگاه با حدود 13 هزار و 500 کد رشته آموزشی شروع به فعالیت کرد اما امروز برای حدود 5 هزار کد رشته دانشجو می‌پذیرد.

بانک تأکید کرد : انعطاف‌پذیری در رشته‌های پذیرش دانشجو نشان‌دهنده رویکرد تقاضامحور جامعه و صنعت در این دانشگاه است، مشاوران مدرسه و معلمان کارآفرینی هنرستان‌ها می‌توانند نقش مهمی در معرفی این دانشگاه به دانش آموزان داشته باشند، در همین راستا روز پنج‌شنبه 100 نفر از دانش‌آموختگان موفق دانشگاه در همایش به بیان دستاوردهای خود می‌پردازند.

دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نسل سومی بر مبنای کارآفرینی است

اسماعیل کریمیان معاون آموزشی مرکز آموزشی علمی کاربردی ذوب‌آهن اصفهان نیز با اشاره به دسته‌بندی دانشگاه‌ها در کشور توضیح داد: نسل اول دانشگاه‌ها با رویکرد آموزش محور شروع و به تدریج و تا به امروز منسوخ شد، نسل دوم دانشگاه‌های پژوهش محور هستند که یک گام نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و در حوزه تحقیقات فعالیت داشتند، دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی نسل سومی است که مبنای آن کارآفرینی مبتنی بر حل مسأله و شغل محور با تجربه محیط واقعی کسب و کار است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.