مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد؛

جاذبه طبیعی وگردشگری گنبد نمکی قم ثبت ملی شد/راه اندازی۳طرح بوم گردی درقم

یزدانی گفت:گنبد نمکی قم ثبت ملی شده،یکی از ضعف‌های مهم گردشگری قم این بوده ظرفیت‌های طبیعی قم در بین مردم داخل و خارجی شناخته‌شده نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حمید یزدانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مشکلات توسعه بوم گردی در قم گفت: توسعه بوم گردی با توجه به جغرافیا هر منطقه تفاوت‌های اساسی دارد، اما تلاش می‌شود تا پایان سال جاری ۳ طرح بوم گردی در قم راه‌اندازی و فعال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به سهمیه ابلاغی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم در جذب تسهیلات رونق گردشگری قم در سال ۹۷ اشاره کرد: درمجموع ۲۳۰ میلیارد تومان سهمیه ابلاغی قم درزمینهٔ جذب تسهیلات گردشگری در سال ۹۷ است.

یزدانی با تأکید بر اشغال ۸۰ درصدی تخت هتل‌های قم در ماه‌های گذشته بیان کرد: از ابتدای ماه رمضان ۸۰ درصد تخت‌های هتل‌های قم اشغال بوده و روند اقامت زائران نیز هرسال نسبت به سال‌های قبلی بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر عدم تراکم در مجتمع‌های بین‌راهی قم افزود: در حال حاضر ازنظر تعداد مجتمع‌های بین‌راهی تراکمی در قم وجود نداشته و ظرفیت برای احداث و بهره‌برداری از مجتمع‌های جدید وجود دارد، احداث مجتمع‌های جدید بین‌راهی باید همراه بامطالعه و دقت نظر کامل صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به طرح‌های رونق گردشگری و توریست پذیری قم در روز‌های گذشته تأکید کرد: از ابتدای امسال ۱۲ گروه گردشگری و توریستی از ۱۲ کشور جهان، قم را در صدر تور توریستی خود قرار داده‌اند که درگذشته بی‌نظیر بوده است.

وی یادآورشد: در ۵ ماه گذشته تعداد انبوهی از زائران عراقی و پاکستانی که وارد کشور می‌شوند درنهایت به استان وارد قم سفر می‌کنند، بیش از ۷۰ درصد زائران پاکستانی و عراقی درنهایت وارد قم شده و در این شهر اسکان پیداکرده‌اند.

یزدانی با انتقاد نسبت به کم‌کاری‌های صورت گرفته‌شده در استفاده مناسب از ظرفیت‌های توریست پذیری قم تصریح کرد: قم ازنظر توریست مذهبی ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و از این منظر ظرفیت برگزاری تور‌های بزرگ ویژه زائران و گردشگران را دارد، اما در مقوله گردشگری سلامت، ژئوتوریست، توریست ورزشی و اکو توریست هنوز اقدامات قابل‌لمسی صورت نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: بسیاری از ظرفیت‌های طبیعی قم هنوز ناشناخته است، گنبد نمکی قم ثبت ملی شده و به زودی حکم رسمی آن ابلاغ می‌شود، یکی از ضعف‌های مهم گردشگری قم این بوده هنوز ظرفیت‌های طبیعی و همراه با جاذبه‌های گردشگری آن در بین مردم داخل و خارجی شناخته‌شده نیست.

انتهای پیام/ ح

گنبد نمکی قم ثبت ملی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.