۶ ماه حبس تعزیری در انتظار متصدی متخلف مرغ فروشی در بابل

متصدیان مرغ فروشی در بابل که به مامور دامپزشکی در حین خدمت اهانت کرده بوند به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امید پهلوانیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابل گفت: بازرس بهداشتی دامپزشکی این شهرستان حین انجام وظیفه برای معدوم سازی مقداری مرغ غیر بهداشتی و فاسد با اهانت دو متصدی مرغ فروشی روبرو شد.

وی افزود: دامپزشکی این شهرستان با طرح شکایتی پرونده را به دادگاه ارجاع و پس از بررسی موضوع توسط قاضی، متهمان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی برای عرضه غیر بهداشتی مواد فاسد و اهانت به مامور دامپزشکی در حین خدمت به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

پهلوانیان با اشاره به اینکه توهین به مامور دولت در حین انجام وظیفه جرم نابخشودنی است، تاکید کرد، همه اقدامات بازرسان بهداشتی در راستای تامین و تضمین سلامت مصرف کننده و عموم مردم است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بابل افزود: با هر فردی که بخواهد برای سودآوری خود سلامت شهروندان را تهدید کند با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی با جدیت برخورد قانونی بعمل خواهیم آورد.

وی به شهروندان توصیه کرد در حین خرید مواد پروتئینی به لیبل محصول توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

حاتمی رئیس اداره دامپزشکی تنکابن نیز به برگزاری دوره آموزشی برای دامداران این شهرستان اشاره کرد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی تنکابن برای دامداران روستای بالابند برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس آموزشی یکروزه مطالبی در خصوص آشنایی دامداران با بیماری‌های دامی همچون تب برفکی و لمپی اسکین مطرح شد و بر نحوه گزارش دهی و وقوع بیماری‌های دام و طیور تاکید شد تا در صورت بروز تلفات غیر عادی مراتب به اطلاع نزدیکترین اداره دامپزشکی گزارش تا اقدامات قانونی لازم بمنظور بررسی و کنترل بیماری‌های احتمالی انجام پذیرد.

کریم پور رئیس اداره دامپزشکی بابلسر و فریدونکنار از بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی این شهرستان‌ها از رستوران‌ها خبر داد و گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در بازدید‌های ادواری خود علاوه بر بازدید کارشناسی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، از رستوران‌های شهری و بین شهری نیز بازدید نموده و بر روند تولید غذای بهداشتی نظارت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا کارشناسان بهداشتی دامپزشکی بمنظور تامین غذای سالم و بهداشتی با تشکیل اکیپ مشترک با نمایندگان فرمانداری، ادارات صمت، بهداشت و بازرسان صنوف از رستوران‌های سطح شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار بازدید بعمل آورده و مقداری هم مواد پروتئینی فاسد را کشف و از چرخه مصرف خارج کردند.

انتهای پیام/آ

توهین به مامور دولت در حین انجام وظیفه جرم نابخشودنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار