رئیس انجمن کشتیرانی:

نتیجه نهایی دادگاه کشتی سانچی اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام می‌شود

ملک گفت: نتیجه نهایی دادگاه برای کشتی سانچی در اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام می‌شود.

نتیجه نهایی دادگاه لاهه کشتی سانچی اواخر سال ۲۰۱۹ اعلام می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امید ملک رئیس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ۳۰ درصد از حجم معاملات و واردات کالا بازرگانی و تجاری در طی یکسال اخیر کاهش یافته است گفت: همزمان با کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی،کاهش چشم گیری در بخش مبادلات کالا داشته ایم، اما خو شبختانه در بخش صادرات رشد خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: نیرو‌های پرسنلی برخی از شرکت‌های لاینری از بازار خارج شده اند به طوری که با کمبود کار و فعالیت در بخش کشتیرانی ۳ شیفت کاری تبدیل به یک‌شیفت کاری شده است.

وی تاکید کرد: به طور میانگین ۴۰ درصد از نیرو‌های فعال این بخش تعدیل شده اند.

ملک با بیان اینکه حادثه کشتی سانچی نمادی از مدیریت دولتی در بخش بازرگانی کشتیرانی بوده است افزود: مشکلاتی که در این بخش وجود دارد حاصل مداخله دولت درکار‌های تجاری و بازرگانی تخصصی این حوزه است.

رئیس انجمن کشتیرانی اظهار کرد: دادگاه بین المللی کشتی سانچی در کشور چین تا پایان سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و جعبه سیاه این کشتی برای بازخوانی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در بخش بازرگانی و تجاری نیاز به تصدی گری بخش خصوصی داریم و دولت در این بخش باید نقش حمایتی داشته باشد.

ملک یادآوری کرد: در گذشته و پیش از تحریم‌ها شرکت‌های کشتیرانی و بازرگانی درگیر جابه جایی پول و وجوهات نقدی نبودند، اما ما هم اکنون ناچار هستیم برای انجام امورات خود با این راه‌ها آشنا شویم و از وظیفه اصلی خود که حمل ونقل بار دریایی است، جا مانده ایم.

وی افزود: ۶۰۰ هزار دلار برای یک ماه کشتی که بار آن سویا است و صرف این هزینه‌ها برای انجام تعمیرات بسیار زیاد و زیان بار است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تمامی امور جابه جایی کالا در این بخش با ارز ۳ هزار و۴۰۰ تومان انجام می‌شد افزود: هم اکنون ارز نیمایی برای جابه جایی کالا‌ها حدود ۸ هزار تومان است. نوسانات ارزی در این بخش لطمه بسیار زیادی وارد کرده و دولت باید تجدید نظر‌های لازم را انجام دهد؛  این در حالی است که تمامی هزینه‌های این بخش ارزی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت مالکان کشتی‌های سنتی بسیار اسفناک شده و ما سعی می‌کنیم که شناور‌های جدید را جایگزین این کشتی‌های فرسوده کنیم.

انتهای پیام/

وضعیت مالکان کشتی‌های سنتی اسفناک است

برچسب ها: کشتیرانی ، سانچی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار