مدیر سرمایه گذاری جهاد کشاورزی فارس؛

بخشودگی وام به کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه در فارس

وام‌ های کشاورزان خسارت دیده ازحوادث فارس، ۳ سال بخشیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد کجوری مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تسهیلات سر رسید‌های وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه پس از بخشودگی سود و جرائم بدون اخذ هزینه به مدت سه سال بخشوده می‌شود.

وی بیان کرد: این مصوبه بر اساس بند ۳۳ برنامه ششم توسعه و هزینه امهال (مهلت دهی) برای کل کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده، که از این میزان تنها ۸.۷ درصد سهم استان فارس به میزان ۱۷۰ میلیارد تومان است.

کجوری تصریح کرد: اولویت امهال و بخشودگی سود و جرائم در ابتدا با تسهیلات زیر ۸۰ میلیون ریال و سپس تسهیلات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال بوده، که هزینه امهال سه ساله و بخشودگی سود و جرائم کشاورزان استان فارس نیز نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و استانداری فارس در تلاش است تا سهم استان را افزایش داده و حجم قابل توجهی از جرائم کشاورزان خسارت دیده را برطرف کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه ۲۱ آذر ۹۷ هیئت وزیران تسهیلات سر رسید از تاریخ اول مهر تا پایان امسال به کشاورزان خسارت دیده پس از بخشودگی سود و جرائم بدون اخذ هزینه به مدت ۳ سال امهال و با اولویت گذاری برای تسهیلات تا سقف ۸۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

کجوری اضافه کرد: برای حمایت از خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی مقرر شد تسهیلات سررسید شده کشاورزان که مشمول مصوبه هیئت وزیران نمی‌شود را نیز با اخذ ۱۰ درصد از بدهی تسهیلات سرمایه‌ای به مدت ۵ سال از سوی بانک کشاورزی تمدید شود و این مدت برای تسهیلات سرمایه در گردش ۳ سال است.

انتهای پیام/ت

بخشودگی وام به کشاورزان  فارسی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار