آسوشیتدپرس گزارش داد؛

پنتاگون به دنبال تقویت دفاع موشکی آمریکا در سراسر جهان است

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دنبال تقویت دفاع موشکی خود در داخل و خارج از این کشور است.

پنتاگون به دنبال تقویت دفاع موشکی آمریکا در سراسر دنیا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی راه‌های جدید برای تقویت و گسترش دفاع موشکی خود در مقابل حملات موشکی احتمالی در داخل و خارج از این کشور است.

با توجه به رویکرد دونالد ترامپ نسبت به سیستم دفاعی، انتظار می‌رود وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر این موضوع متمرکز شود که موشک‌ها پیش از پرتاب یا در همان دقایق اولیه پرتاب متوقف شوند. بنابر گزارش‌ها، کنگره آمریکا پنتاگون را تشویق کرده است تا به طور جدی‌تری این رویکرد را دنبال کند. رویکردی که حتی ممکن است شامل هواپیما‌های بدون سرنشین مجهز به لیزر نیز شود.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات دولتی ناشناس گزارش داد آن‌ها علاقمند به گسترش و استقرار ابزار‌های موثرتر برای تشخیص و ردیابی موشک‌ها هستند. به عنوان نمونه آن‌ها ممکن است از حسگر‌های پیشرفته برای رهگیری موشک‌های مهاجم بهره بگیرند و در نتیجه یک سلاح ضد موشکی در مسیر پرواز آن قرار گیرد. آسوشیتدپرس با این حال یادآور می‌شود که انتظار نمی‌رود استقرار ماهواره‌های رهگیر موشکی در فضا بخشی از استراتژی دولت ترامپ باشد. انتظار می‌رود پس از انتشار نتایج مربوط به بررسی دفاع موشکی از سوی پنتاگون، آمریکا جزئیات مربوط به این موضوع را روز پنج شنبه اعلام کند. انتشار این سند به دلایل نامعلومی سال گذشته به تعویق افتاد. 

نشریه وال استریت ژورنال نیز گزارش داد در همین حال روسیه نامه‌ای را به قانونگذران آمریکایی ارسال و واشنگتن را متهم به نادیده گرفتن پیمان استارت نو کرد. روسیه و آمریکا بار‌ها همدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متهم کرده اند. واشنگتن می‌گوید مسکو باید به توسعه سامانه موشکی ۹m۷۲۹ پایان دهد یا توسعه آن را براساس تعهدات خود تحت مفاد این پیمان ادامه دهد. مسکو با رد تمامی این اتهامات اعلام کرده سپر دفاع موشکی که آمریکا در اروپا مستقر کرده، در تعارض با تعهدات واشنگتن تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار