تصویر دو شهید هم‌استانی نسل قدیم و جدید در یک قاب!

تصویری جالب از دو شهید هم‌استانی مدافع حرم و دفاع مقدس را در این خبر مشاهده می‌کنید.

تصویری جالب از دو شهید هم‌استانی نسل قدیم و جدید در یک قاب!به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهدای جنگ تحمیلی که در دوران دفاع مقدس داوطلبانه دل به مبارزه با دشمن بعثی سپردند، برای مدافعان حرم اهل بیت علیه السلام در شرایط فعلی الگویی برجسته و ناب به شمار می‌آیند.

یکی از رزمندگانی که در مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید و به یاران و همرزمان شهیدش پیوست شهید غلامحسین افشردی است که نامش با عنوان مستعار حسن باقری در میان شهدای جنگ تحمیلی می‌درخشد.

شهید باقری در بیست و پنجم اسفند ماه سال ۱۳۳۴ در شهر هریس استان آذرباییجان شرقی دیده به جهان گشود. این شهید والامقام جزو یکی از جوان‌ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس به شمار می‎رود و همچنین برخی از دوستان و همرزمان وی به او لقب «سقّای بسیجیان» را داده بودند.

حسن باقری به‌ عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفقیت‌های نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر ایفا کرد.

آنطور که در ماجرای حضور شهید حسن باقری در جبهه‌های دفاع مقدس نقل شده، این شهید گرانقدر در هنگام شهادت در سمت قائم‌مقامی فرمانده نیروی زمینی سپاه مشغول به خدمت بود. شهید باقری سرانجام در نهم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی فکه در جبهه‌های جنوب کشور به شهادت رسید.

شهید حامد جوانی نیز یکی از شهدای مدافع حرمی است که در بیست و ششم آبان ماه سال ۱۳۶۹ در استان آذرباییجان شرقی دیده به جهان گشود. حامد جوانی از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم اهل بیت علیه السلام محسوب می‌شود و آنطور که در زندگینامه وی آمده، در روز ۲۳ اردیبهشت ۹۴ در منطقه لاذقیه سوریه مجروح شد و بر اثر شدت جراحات حدود ۴۳ روز در سوریه و بیمارستان بقیه اللّه تهران بستری و در حالت کما بود. این شهید گرانقدر سرانجام بر اثر شدت جراحات پس از چندین ماه تحمل درد، در ۳ تیر ماه سال ۹۴ به شهادت رسید.

در ادامه این خبر تصویری جالب از دو شهید هم‌استانی مدافع حرم و شهید دفاع مقدس که جزو شهدای نسل قدیم و جدید معرفی شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

تصویری جالب از دو شهید هم‌استانی نسل قدیم و جدید در یک قاب!


بیشتر بخوانید: انیمیشنی جالب درباره شهید محمدحسین حدادیان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام بر شهدا
آخرین اخبار