مقایسه دو گوشی گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس +تصاویر

در این گزارش به مقایسه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دو گوشی محبوب سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس می‌پردازیم.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۸ - Samsung Galaxy Note 8 و سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس - +Samsung Galaxy S9 هر دو جزو محبوب‌ترین محصولات سامسونگ هستند. در این گزارش قصد داریم این دو تلفن هوشمند را از نظر بدنه، صفحه نمایش، قدرت پردازنده و به طور کلی قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مقایسه کنیم.

در ابتدا باید این مطلب را ذکر کنیم که امتیاز هر دوی این گوشی‌ها از سوی کاربران ۸ است در نتیجه این دو دستگاه از لحاظ محبوبیت در جایگاه یکسانی قرار دارند. گلکسی نوت ۸ در ماه اوت سال ۲۰۱۷ و گلگسی +S9 در ماه مارس سال ۲۰۱۸ عرضه شدند. هر دوی آن‌ها نیز هم اکنون در بازار فروش موجود هستند.

.

مقایسه بدنه گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

ابتدا بدنه این دو گوشی را با هم مقایسه می‌کنیم. گلگسی نوت ۸ و گلکسی S9 پلاس  به ترتیب دارای اندازه ۱۶۲.۵ * ۷۴.۸ * ۸.۶ میلی‌متر و ۱۵۸.۱ * ۷۳.۸ * ۸.۵ میلی‌متر هستند. همین تفاوت اندازه سبب شده است وزن نوت ۸ بیشتر از گوشی دیگر باشد. وزن این دو گوشی به ترتیب ۱۹۵ و ۱۸۹ گرم است. در ساخت بدنه +S9 در قسمت‌های پشت و جلو از شیشه و فریم آلومینیومی استفاده شده است که گلکسی نوت ۸ دارای این طراحی نیست. اما خاصیت ضد آب و ضد غبار بودن برای هر دوی این گوشی‌ها استفاده شده است. در ضمن هر دو محصول از حالت تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال) پشتیابی می‌کنند. در بخش بعدی به طور تخصصی نمایشگر این دو تلفن هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

.

مقایسه نمایشگر گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

نمایشگر هر دو محصول Super AMOLED لمسی خازنی است و در هر کدام از آن‌ها ۱۶ میلیون رنگ به زنده بودن تصویر صفحه نمایش کمک می‌کند. اندازه صفحه نمایش در نوت ۸ کمی بزرگ‌تر از گوشی دیگر است. اندازه صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ و گلکسی +S9 به ترتیب ۶.۳ و ۶.۲ اینچ است. باید گفت که در بخش رزولوشن هر دوی این گوشی‌ها یکسان هستند.۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل میزان رزولوشن صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ و گلکسی +S9 است. تفاوت‌های زیادی در این بخش برای این دو گوشی هوشمند وجود ندارد و می‌توان گفت تنها تفاوت عمده آن‌ها در اندازه است.

.

مقایسه پردازنده گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک تلفن همراه، پردازنده است زیرا ارتباط مستقیمی با سرعت دستگاه دارد. تراشه استفاده شده در گلکسی نوت ۸، اگزینوس ۸۸۹۵ Octa، اسنپدراگون ۸۳۵ است و این در حالی است که در گلکسی +S9 از تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ Octa، اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده شده است. این یکی از تفاوت‌های عمده این دو مدل است. نوت ۸ و +S9 هر دو دارای پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای هستند اما در جزئیات با هم تفاوت دارند. پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای گلکسی نوت ۸ دارای دو حالت است؛ یکی ترکیب چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی ۱.۷ گیگاهرتزی و دیگری چهار هسته‌ی ۲.۳۵ گیگاهرتزی Kyro و چهار هسته‌ی ۱.۹ گیگاهرتزی Kyro است. این در حالی است که پردازنده گرافیکی ۸ هسته‌ای گلکسی +S۹ کمی متفاوت است. این پردازنده یا به دو قسمت ۴x۲.۸ گیگاهرتز Mongoose M۳ و ۴x۱.۷ گیگاهرتز Cortex-A۵۵ یا ۴x۲.۷ گیگاهرتز Kyro ۳۸۵ Gold و ۴x۱.۷ گیگاهرتز Kyro ۳۸۵ Silver تقسیم می‌شود. این نشان می‌دهد سرعت این دو دستگاه کمی با یکدیگر متفاوت است این تفاوت زیاد هم به چشم نمی‌آید.

در قسمت حافظه دستگاه می‌توان گفت که هر دوی این دستگاه‌ها توان پشتیبانی ارتقای حافظه را تا ۴۰۰ گیگابایت دارند. در مدل تک سیم نوت ۸ می‌توان از اسلات اختصاصی میکرو اس‌دی و در مدل دو سیم کارته آن باید از شیار دوم سیم‌کارت استفاده کرد. البته برای ارتقای حافظه با استفاده از میکرو اس‌دی در گوشی گلکسی +S9 تنها می‌توان از شیار دوم سیم کارت استفاده کرد. از لحاظ حافظه داخلی هر دو این گوشی‌ها با سه ظرفیت ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت و ۶ گیگابایت رم عرضه می‌شوند.

مقایسه دوربین گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

دوربین اصلی استفاده شده در گلکسی نوت ۸ و گلکسی +S9 یکسان است. هر دوی آن‌ها از دروبین دوگانه ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کنند. همچنین دوربین هر دو محصول دارای لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار، دو برابر بزرگنمایی اپتیکال است. تفاوت دوربین این دو دستگاه در جزئیات است. البته یک تفاوت سخت‌افزاری در دوربین این دو گوشی وجود فلاش دوگانه LED در گلکسی نوت ۸ است. قابلیت‌هایی مانند فوکوس لمسی, تشخیص چهره و لبخند, HDR خودکار, پاناروما، برچسب‌گذاری جغرافیایی, ضبط همزمان ویدئوی ۴K و تصویربرداری ۹ مگاپیکسلی در هر دو این محصولات مشترک است.

در قسمت دوربین سلفی نیز این دو تلفن همراه با یکدیگر مشابه هستند. از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در هر دوی آن‌ها استفاده شده است. این گوشی‌ها از لحاظ قدرت دوربین هم تقریبا مشابه هم هستند و تنها جزئیاتی کوچکی در قابلیت‌ها و توانایی‌های آن‌ها متفاوت است.

.

.

مقایسه باتری گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

به عقیده بسیاری از کاربران دستگاه‌های قابل حمل، باتری یکی از مهم‌ترین اجزای یک محصول الکتریکی است. گلکسی نوت ۸ یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت را در خود جای داده است. این قطعه در مقابل باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی +S9 ضعیف‌تر است. با وجود این که گلکسی نوت ۸ بزرگ‌تر است اما ظرفیت باتری آن کمتر است، در نتیجه مدت زمان خالی شدن باتری آن سریع‌تر است.

مقایسه قابلیت‌های دیگر گوشی‌های گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۹ پلاس

در قسمت آخر به مقایسه چند قابلیت در این دو دستگاه می‌پردازیم. گلکسی نوت ۸ و +S9 هر دو دارای حسگرهای اسکنر عنبیه، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج و ضربان قلب‌سنج هستند. همچنین هر دوی آن‌ها به قابلیت شارژ سریع باتری و شارژر بی‌سیم مجهز هستند. در ضمن بیکسبی، دستیار صوتی سامسونگ نیز به کاربران هر دو محصول ساسمونگ یاری می‌رساند.

در آخر نیز به مطلب مهم اشاره می‌کنیم. گلکسی نوت ۸ در رنگ‌های سیاه، طلایی، آبی، خاکستری و صورتی و با قیمتی در حدود ۷۰۰ یورو عرضه شده است. گلکسی +S9 نیز همه رنگ‌های محصول دیگر به غیر از طلایی را دارد و با قیمتی در حدود ۹۹۰ یورو در بازر عرضه می‌شود.

گزارش از مصطفی عسگری


بیشتر بخوانید: مقایسه دوربین‌ سه نسل مختلف از گوشی‌های شرکت وان‌پلاس + تصاویر


انتهای پیام/

مقایسه دو گوشی‌ سامسونگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۵۹ ۲۷ دی ۱۳۹۷
گوشی ها نوت 8 روز های اول ورود به ایران قیمت حبابیش 4 میلیون بود بعد یک دو ماه شد 3 میلیون بعد از قیمت دلار نوت رفت بالای 10 میلیون .این وسط دلال ها هم قیمت بیشتر کرده 14 میلیون میکردن پس نقش این همه اداره نظارت تعزیرات و و و و چیه .....تا کی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
چه فایده ما که پولمون نمیرسه باید حسرت بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
پارسال یه گوشی خریدیم یه میلیون و دویست امسال همان گوشی شده چهار میلیون که به لطف فقر زیاد تو ایران اون ازمون دزدیدن که دیگه گوشی نتونستیم بخریم شکایتم نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۷ دی ۱۳۹۷
مالت رو محکم بچسب همسایتو دزد نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۷ دی ۱۳۹۷
وزیر ارتباطات در مورد قیمت گوشی نتونست کاری بکنه ؟ ! بگی یه شبه قیمتها رو با ارائه یه طرح چندین برابر میکنن ولی به کاهش قیمت که میرسه کاری از دستشون بر نمیاد
آخرین اخبار