فواد ایزدی:

تاثیر گذاری مرضیه هاشمی در جامعه آمریکا زیاد است / منتقدان تاثیر گذار در آمریکا دستگیر می‌شوند / لزوم پیگیری این ماجرا از سوی وزارت خارجه

کارشناس مسائل آمریکا گفت: خانم هاشمی در سطح بین الملل و در داخل آمریکا برای قشر جوان کشور و مردمی که بعضاً تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های آمریکایی قرار دارند، شناخته شده است.

تاثیر گذاری مرضیه هاشمی در جامعه آمریکا زیاد است / منتقدان تاثیر گذار در آمریکا دستگیر می‌شوندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی توسط پلیس اف بی آی آمریکا، گفت: سبک دولت آمریکا معمولاً دستگیری خبرنگار مشهور نیست و با توجه به اینکه به هر حال این گونه اقدامات هزینه دارد و از طرفی آمریکایی‌ها هم ادعای آزادی بیان و دموکراسی دارند، معمولاً انواع فشار‌ها را اعمال می‌کنند و از هیچ گونه آزار و اذیتی دریغ نمی‌کنند.
 
وی به چرایی دستگیر خبرنگار آمریکایی پرداخت و تصریح کرد: آمریکایی‌ها زمانی فرد خاطی و منتقد را دستگیر می‌کنند که آزار و اذیت‌ها و فشار‌ها علیه او جواب ندهد و همچنین این فرد در اذهان عمومی و سطح جامعه تاثیر گذار باشد.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: خانم هاشمی این ویژگی را داشت و هم در سطح بین الملل چهره شناخته شده و تاثیر گذاری بود و هم در داخل آمریکا برای قشر جوان کشور و مردمی که بعضاً تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های آمریکایی هستند.
 
ایزدی بیان داشت: فردی که شیفته آمریکا نبوده و خودش آمریکایی و منتقد سیاست خارجه آمریکا باشد، تاثیر گذار است.

وی خاطر نشان کرد: در کشوری که بخشی از جامعه آن قرار است متاثر از تبلیغات آمریکایی باشد به همین جهت تاثیر گذاری مرضیه هاشمی بالا بوده و آمریکایی‌ها راهی جز دستگیری او نداشتند.

ایزدی در پاسخ به این سوال که "وظیفه وزارت امور خارجه ایران در واکنش به این اقدام چه خواهد بود؟ " گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارد که حتماً به این ماجرا ورود کند، زیرا مرضیه هاشمی تابعیت ایرانی دارد و فردی که تابعیت ایرانی دارد و در کشور دیگری دستگیر می‌شود وزارت امور خارجه حتماً باید ورود کند.

منبع: دانا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۷ دی ۱۳۹۷
باید همه امکانات سیاسی و برون مرزی برای آزاد کردن ایشان بکار گرفته شود. باید بررسی شود آیا اینها می خواهند برای فشار در قضیه زاغری از بازداشت خانم هاشمی استفاده کنند.