غیبت محمود عباس در اجلاس اتحادیه عرب

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد به علت ریاست «نشست ۷۷+چین» در نیویورک امکان شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در نامه ای به رئیس جمهوری لبنان اعلام کرد به علت ریاست «نشست 77+چین» در نیویورک امکان شرکت در اجلاس اتحادیه عرب را ندارد.

بر این اساس، بیروت روز یکشنبه آینده میزبان نشست سران اتحادیه عرب در منطقه ساحلی معروف به «سی ساید آرنا» است اما روز جمعه در هتل «فینیسیا» جلسه وزرای خارجه، اقتصاد و تجارت عرب را میزبانی خواهد کرد و امروز پنجشنبه نشست آمادگی برای اجلاس توسعه ای، اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب را برگزار می کند.

در همین چارچوب عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی تشکیلات خودگردان فلسطینی و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نامه ای را در بیروت به میشل عون، رئیس جمهوری لبنان داد که در آن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی با تقدیر از مواضع عون در دفاع از مسئله فلسطینی، مردم فلسطین و قدس نوشته است که امکان شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب را به دلیل ریاستش بر جلسه گروه «77+چین» در نیویورک ندارد و «رامی حمدالله» نخست وزیر تشکیلات را مامور حضور در نشست اتحادیه عرب کرده است.

سازمان گروه «77+چین» محملی برای بیان و ارتقای منافع جمعی کشورهای در حال توسعه و افزایش قدرت مذاکره این کشورها در سازمان ملل متحد در زمینه مسائل اقتصادی و امکانی برای افزایش همکاری فنی و اقتصادی میان کشورهای عضو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار