طومار مخالفت با نشست ضدایرانی آمریکا در لهستان بیش از ۳۰۰۰ امضا جمع کرد

بیش از ۳۰۰۰ فعال سیاسی و اجتماعی آمریکا در طوماری از کشور‌های اروپایی درخواست کردند در نشست ضدایرانی «مایک پمپئو» در لهستان شرکت نکنند.

طومار مخالفت با نشست ضدایرانی پمپئو، بیش از ۳۰۰۰ امضا جمع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کدپینک، بیش از ۳۰۰۰ نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی در آمریکا طوماری را در وبگاه «کدپینک» قرار داده و در آن از کشور‌های اروپایی درخواست کردند در نشست ضد ایرانی ماه فوریه‌ آمریکا در لهستان حضور نیابند. این طومار هم‌اکنون به امضای ۳۲۰۰ نفر رسیده است.

در این طومار آمده است: «مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا اعلام کرده است که آمریکا و لهستان به صورت مشترک در تاریخ ۱۳ و ۱۴ فوریه سال جاری میلادی میزبانی یک نشست در ورشو، پایتخت لهستان را بر عهده خواهند داشت. هدف از این نشست ایجاد زمینه لازم برای درگیری غیرضروری با ایران است. ما از شما می‌خواهیم که در این نشست حضور نیابید و به جای آن نشستی را با حضور همه کشور‌های منطقه از جمله ایران برگزار کنید.»

طبق این طومار، مایک پمپئو گفته است که این نشست نمایندگان ۷۰ کشور مختلف از آسیا، آفریقا، اروپا و خاورمیانه را دور هم جمع می‌کند. در حالیکه در این نشست به مسائل مختلفی از جمله صلح، ثبات، آزادی و امنیت اشاره می‌شود، بخش اصلی آن بنابر اعلام پمپئو برای حصول اطمینان از این مسئله است که «ایران یک نیروی بی ثبات کننده نیست».

در ادامه این طومار آمده است: گام اصلی به سمت صلح و ثبات در خاورمیانه، همان توافق هسته‌ای ایران بود که آمریکا، ایران، فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین درباره آن مذاکره کردند و از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا به تایید رسید. این کشورها بجز آمریکا در این توافق ماندند و به دنبال راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستند. این خروج دولت ترامپ از برجام و افزایش خصومت‌ها علیه ایران است که بر بی‌ثباتی منطقه افزوده است و هم اکنون نیز آن‌ها (آمریکایی ها) تهدید می‌کنند که قصد دارند یک نبرد فاجعه‌بار دیگر در خاورمیانه آغاز کنند.

آن‌ها در ادامه نوشتند: از آنجایی که کشور‌های اروپایی همچنان بخشی از توافق هسته‌ای ایران هستند و می‌خواهند روابط خود با ایران را تقویت کنند، حضور آن‌ها در این نشست خصمانه علیه تهران معنایی ندارد. حضور نیافتن شما در این نشست می‌تواند پیامی مهم به دیگر کشور‌ها برای تبعیت کردن از شما بفرستد. ما از همه‌ی کشور‌ها می‌خواهیم که در این کنفرانس حضور نیابند و به جای آن دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهند که به توافق هسته‌ای ایران بپیوندد. ما از شما می‌خواهیم یک نشست دیگر را با حضور همه‌ کشور‌های خاورمیانه از جمله ایران میزبانی کنید تا تروریسم و جنگ‌ها –از جمله جنگ فاجعه بار یمن-- متوقف شوند.

از جمله امضاکنندگان این طومار می‌توان به «دیوید هارتسو»، فعال حقوق مدنی، «بیل فلچر»، رئیس پیشین انجمن ترانزآمریکا، «آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و «کوین مارتین»، رئیس سازمان اقدام صلح اشاره کرد.

در حال حاضر لبنان دعوت آمریکا را برای شرکت در این نشست ضد ایرانی رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۹ ۲۷ دی ۱۳۹۷
هر کشوری که در این نشست شرکت کند قطع به یقین دشمن ایران است. و ایران باید روابط خارجی خود را با این کشور قطع کند. اگر واکنشی نشان ندهد مسوول عواقب بعدی آن باید باشد.
آخرین اخبار