کارگاه آموزشی معرفی نژاد‌های برتر گوسفند و بز در شهربابک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: کارگاه آموزشی معرفی نژاد‌های برتر با همکاری اداره ترویج وکانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و با هدف بررسی فرصت‌های اشتغالزایی با دام‌های اصلاح شده در شهرستان شهربابک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فتوحیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به اینکه عمده تولید گوشت قرمز کشور توسط جمعیت دام سبک صورت می‌گیرد. برنامه‌ریزی برای اصلاح‌نژاد و ساماندهی این گروه از واحد‌های تولیدی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در طی دهه‌های گذشته به دلیل تغییرکاربری‌ها، توسعه شهرک‌های صنعتی، وقوع خشکسالی‌های تقریبا مستمر، افزایش تراکم و فشار چرا، مراتع روند فرسایشی را طی کرده‌اند و میزان تولید علوفه قابل برداشت از نظر کمی و کیفی نیز روندی نزولی داشته است.

فتوحیان بیان داشت: ناپایداری درسامانه پرورشی مرتعی وکاهش تولید رایج وخذف تدریجی گوسفند از چرخه تولید سبب کاهش ذخایر ژنتیکی و نژاد بومی شده است که راهکار آن استفاده از سامانه غیر مرتعی یا بسته که تغذیه گله‌ها در طول سال کاملا بدون اتکاء به مراتع، می‌باشد.
انتهای پیام/ی

تغذیه دام ها بدون استفاده از مراتع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار