استقبال دولت از حضور خیرین مسکن در طرح مسکن امید

دولت از حضور خیرین مسکن از در طرح مسکن امید استقبال می‌کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد خیرین مسکن ساز استان در محل استانداری گفت: انجمن می‌تواند با تامین زمین توسط دولت در طرح مسکن امید مشارکت داشته باشد.

وی اظهار داشت: دولت تصمیم جدی و اساسی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی دارد که انجمن خیرین مسکن ساز می‌تواند تاثیر بسزایی در مشارکت و اجرای طرح کلید به کلید داشته باشد.

استاندار لرستان مسکن را از نیاز‌های اساسی مردم دانست و گفت: شاید با رفع مشکل مسکن بیش از ۵۰ درصد مسائل شهروندان حل شود بنابراین باید اقدامات مستمر و بنیادی در این راستا اجرایی شود.

خادمی با تاکید بر جریان سازی فعالیت خیرین در بخش مسکن تصریح کرد: رییس جمهوری به صراحت اعلام کرد زمین‌های دولت باید برای طرح‌های بازآفرینی عرضه شود بنابراین راه و شهرسازی باید زمین‌ها را شناسایی کرده و طرح‌های مشترکی با انجمن خیرین مسکن ساز تعریف کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود انجمن خیرین مسکن ساز کمک‌های بلاعوض خود را در کنار کمک‌های بنیاد مسکن برای تسریع در روند احداث و مقاوم سازی واحد‌های روستایی اختصاص دهد.

وی با اشاره به فعالیت متمرکز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کوهدشت و دلفان گفت: با توجه به اینکه مسکن روستایی از فعالیت‌های مورد تاکید این ستاد است می‌توان از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده کرد.

خادمی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز در طرح امید، انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌های بهزیستی و کمیته امداد و بنیاد برکت به منظور فعالیت منسجم و مستمر خیرین در دستور کار قرار گیرد.

رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز لرستان نیز گفت: بیش از ۶۰۰ واحد شهری و روستایی توسط این انجمن ساخته شده است.

جعفر قاضی افزود: تفاهم نامه تامین ۱۱۰ احد نیز با کمیته امداد استان منعقد شده که در این راستا پنج میلیارد ریال از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) تامین شد.

وی با بیان اینکه بیش از سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۲۰۰ خانوار اعطا شده گفت: طرح ۸۰ واحدی مسکن مهر و ایجاد مسکن در یک زمین چهار هزار و ۸۰۰ متری محله پشت بازار خرم آباد در دست اقدام است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: مسکن ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار