شهرداری مشهد طی تفاهمی با استانداری فرمانده توسعه شهر خواهد شد

شهردار مشهد گفت: در صورت تفاهم با استانداری هر اقدامی که در راستای توسعه شهر انجام شود باید با هماهنگی شهرداری مشهد اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا کلائی شهردار مشهد امروز در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری ۹۷-۱۴۰۰ که با حضور رییس و اعضای شورای شهر، معاونان شهردار و مدیران شهری برگزار شد، گفت: برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد مهم‌ترین سند برای همسو کردن ذی نفعان است.

وی با بیان اینکه به دنبال نظام‌سازی هستیم و نظام‌سازی در قالب مشخص و گفتمانی صورت می‌گیرد، افزود: برای نظام‌سازی باید الگو‌های عرفی و فرهنگی شده رفتار را تغییر داد، وظیفه مدیریت شهری همسوسازی ذی‌نفعان برای تحقق اهداف واحد است.
شهردار مشهد گفت:: در برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد با شفاف سازی، مبارزه با فساد و پاسخگویی زمینه جلب اعتماد ذینفعان که عموما مردم هستند فراهم شده است.

کلائی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از نیاز‌ها در راستای توسعه شهر ارتباط مناسب با نهاد‌های تاثیرگذار در سطح استانی و ملی است، ادامه داد: در این راستا در دیداری که با استاندار خراسان رضوی داشتیم وی از تقسیم استان کرمان به شش منطقه و هدفگذاری برای این مناطق و واگذاری هر منطقه به حوزه‌ای برای توسعه در زمان تصدیش به عنوان استاندار کرمان اشاره کرد.

شهردار مشهد گفت: با این اوصاف خراسان رضوی می‌تواند به دوازه منطقه تقسیم شود که به استاندار گفتیم انتظار ما این است که شهرداری مشهد حداقل متولی توسعه شهرستان مشهد باشد که وی با توجه به وجود همین برنامه عملیاتی میان مدت ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد که نشان می‌دهد چگونه عمل کنیم تا هماهنگ‌کننده ذی‌نفعان برای توسعه مشهد باشیم، این درخواست را قبول کرد.

وی افزود: همچنین اعلام کردیم دنبال این هستیم که متولی توسعه کلانشهر مشهد باشیم و دولت بخشی از وظیفه خود را برای توسعه اقتصادی به مدیریت شهری مشهد واگذار کنند که این موضوع پذیرفته شد که امیدواریم هفته آینده بر سر این موضوع تفاهم کنیم.

کلائی ادامه داد: در صورت این تفاهم هر اقدامی که در راستای توسعه شهر انجام شود باید با هماهنگی شهرداری مشهد اتفاق بیفتد که به نفع شهر است که فرماندهی همه مسائل واتفاقاتی را که به نوعی به مدیریت شهری ارتباط دارد را به عهده بگیریم.

وی گفت: در این راستا تاکنون سه حوزه به دستگاه‌های مختلف سپرده شده و چهارمین منطقه که مربوط به سرخس است نیز به عنوان چهارمین حوزه به آستان قدس واگذار شده که امیدواریم پنجمین حوزه شهرداری مشهد باشد
.
شهردار مشهد تصریح کرد: این فرصتی طلائی است که دولت بخشی از وظایف خود را به عهده مدیریت شهری بگذارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های جدید برای توسعه این کلانشهر مبتنی بر این برنامه شکل خواهند گرفت، گفت: باید به این نکته توجه شود که برنامه عملیاتی میان مدت ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد یک برنامه راهبردی است که همه برنامه‌هایی که قرار است طی این مدت اتفاق بیفتد در این کتاب وجود ندارد لذا پیشنهادات و توانمندی‌های ذی‌نفعان، متخصصان و مصوبات شورای شهرمی تواند به آن اضافه شود.

شهردار مشهد ادامه داد: از این پس گفتمان مشترک و محور کار مدیریت شهری و شورای شهر برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری خواهد بود، اما برنامه بسته نیست، لذا باید ایده‌ها و برنامه‌های مناسب خود را بر این سند بتابانیم و هرآنچه را که بازتاب می‌گیریم در سبد برنامه‌های اجرایی قرار دهیم و هر چه در توان داریم برای توسعه این کلانشهر به کار بندیم.

کلائی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های تقی زاده خامسی شهردار سابق مشهد در تدوین بخشی از این برنامه افزود: تدوین این سند افتخار همکارامان در شهرداری به ویژه معاونت برنامه‌ریزی است که با مشورت با کارشناسان و صاحب نظران تدوین شده است.

انتهای پیام// ز.‌ی



برگزاری مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی میان مدت ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.