آیت‌الله علوی گرگانی:

دست افراد رانت‌خوار از حکومت کوتاه شود

آیت‌الله علوی گرگانی گفت:نظام دست افراد سودجو و رانت‌خوار را از مناصب حکومتی کوتاه کند.

دست افراد رانت‌خوار از حکومت کوتاه شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله  علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید،عصر پنجشنبه در دیدار با اعضای مجمع جهانی روحانیون انقلابی و ولایی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید در تمام امور و مسائل بر محور عدل و عدالت حرکت کند.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: در اداره کردن جامعه باید از تندروی و تفریط خودداری شود، طبق روایات اسلامی وجود حاکم چه عادل چه ظالم در هر جامعه برای حفظ نظام جامعه مسئله ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین وجود حاکمی عادل و مؤمن برای یک حکومت نعمتی بزرگ است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: متأسفانه برخی افراد نسبت به سخنان صریح رهبری حاشیه زده و منویات ایشان را به‌عنوان فصل الخطاب قبول ندارند، اگر نیازی به حاشیه زنی بود رهبری معظم چنین کاری را انجام می‌داد، برخی مسئولان مسائلی که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است را برای تحت‌فشار قرار دادن نظام به‌صورت علنی بیان می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کرد: وجود تفرقه بین مذاهب اسلامی مهم‌ترین عامل غیب ماندگی و شکاف امت‌های مسلمان است، اگر اتحاد و وحدت بین مذاهب اسلامی تقویت شود مسیر پیشرفت و عزت جامعه اسلامی با روند تندتری دنبال می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد: قرآن می‌خواهد جامعه اسلامی جامعی باشد که میانه‌رو بوده و از تندروی و تفریط به دور باشد. متأسفانه در جامعه‌ای که فشار اقتصادی و معیشتی بسیاری از مردم را در استیصال و گرفتاری شدید قرار داده است عده‌ای با رانت‌هایی که دارند میلیارد‌ها تومان پول را به‌راحتی جابه‌جا کرده و استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از سوءاستفاده‌های مالی برخی افراد از منابع اقتصادی خاطرنشان کرد: نظام دست افراد سودجو و رانت‌ خوار را از حکومت کوتاه کند، شنیدن اخباری از جنس سوءاستفاده افراد از منابع مالی، دل‌زدگی عمومی در بین مردم به وجود می‌آورد.

مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولان در مسئله‌ای که در آن مهارت ندارند اظهارنظر نکنند، افرادی که در مسائل حوزوی تخصص و مهارتی ندارند نباید به‌راحتی اظهارنظر کرده و نسبت به حوزه علمیه کم‌لطفی به خرج دهند، بزرگان حوزوی نیز در مسائلی که مهارت و تخصصی در آن ندارند حق اظهارنظر ندارند.

انتهای پیام/ش

 دیدار  اعضای مجمع جهانی روحانیون انقلابی با آیت الله علوی گرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.