برگزاری طرح" سوگواره یاس نبوی" در جوار امامزادگان کرمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در ایام فاطمیه طرح " سوگواره یاس نبوی" در جوار امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: همزمان با ایام فاطمیه در قالب طرح " سوگواره یاس نبوی" مراسم عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فضائل و معرفی ابعاد و سیره عملی حضرت زهرا (س) یکی از محور‌های اصلی برنامه‌های اوقاف در این ایام است، افزود: در راستای اجرای نیات موقوفات منطبق شهر کرمان با همکاری هیئت رزمندگان اسلام همزمان با دهه اول فاطمیه مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) در محل مهدیه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اوقاف و امور خیریه شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه برنامه‌های سوگواره یاس نبوی از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه در جوار امامزادگان عظیم الشان استان برگزار می‌شود، ادامه داد: با توجه به همزمانی ایام فاطمیه با برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر تبیین دست آورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در اماکن متبرکه، موضوعات سخنرانی مجالس عزاداری با رویکرد تبیین نقش انقلاب اسلامی در گسترش سیره فاطمی مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به وجود ۲۰ موقوفه مختص حضرت زهرا (س) در استان گفت: با توجه به اینکه در کرمان موقوفات زیادی در خصوص برنامه‌های عزاداری در ماه محرم و صفر داریم، اما وقف برای حضرت زهرا (س) کم است و لذا یکی از برنامه‌ها و اهداف در این راستا، تشویق واقفان خیر اندیش است که در این زمینه وقف انجام دهند.

مدیر کل اوقاف استان با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند؛ خداوند رضایت خود را در رضایت حضرت فاطمه (س) و غضب خود را در غضب ایشان قرارداده است، تصریح کرد:مملکت ما یک مملکت فاطمی است و حرمت آن حضرت باید به بهترین وجه مطلوب حفظ شود.

انتهای پیام/ی

وجود ۲۰ موقوفه مختص حضرت زهرا (س) در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار