قائم‌مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان عنوان کرد؛

درمسئله خانواده باید به سراغ تدوین قوانین بومی ودینی بود

خزعلی گفت:در مسئله زن و خانواده باید به سراغ تدوین و اجرای قوانین بومی و دینی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،کبری خزعلی قائم‌مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان ظهر امروز در نشست تخصصی زنان در چهل‌سالگی انقلاب که به میزبانی دفتر تحکیم وحدت در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد،گفت: در مسئله زنان نباید تسلیم و مرغوب فرهنگ منحط غرب شویم.

قائم‌مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشاره به برخی از ضعف‌های موجود در سیاست‌های مربوط به زن و خانواده بیان کرد: باوجود قوانین مطلوبی که درزمینهٔ زنان وجود دارد، اما درصحنه عمل و در مرحله اجرا مشکلات و ضعف‌های دیده می‌شود، تأکید قانون اساسی بر تسهیل در رابطه با ازدواج است، اما امروز شاهد دشواری در این امر و بالا رفتن نسبی ازدواج در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان فعالیت، مطالبه و پیگیری‌های مستمری را در رابطه با اجرا و تحقق سیاست‌های مصوب و قانونی مجلس و دولت درزمینهٔ زن و خانواده دارد.

خزعلی عنوان کرد: استقبال از اسناد و معاهدات خارجی و بی‌توجهی نسبت به اسناد داخلی در مسئله زن و خانواده نشان از وجود جریان نمود در دستگاه‌های کشور بوده که با آمارسازی و تبلیغات گسترده دنبال تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری و قدرت محاسباتی مدیران ارشد و تصمیم‌ساز کشور است.

وی ادامه داد: در مسئله اشتغال دولت باید اولویت را به افرادی اختصاص دهد که سرپرستی خانواده را بر دوش می‌کشند، افزایش اطلاعات زنان و دختران از قانون اساسی و قوانین مدنی از نیاز‌های مهم جامعه زنان کشور است.

قائم‌مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان یادآورشد: در مسئله زن و خانواده باید به سراغ تدوین و اجرای قوانین بومی و دینی بود، در مسئله زن مقام معظم رهبری از واژه "ظلم به زنان" استفاده کرده که به‌صورت علنی در غرب اجرا می‌شود، ظلم عام‌تر از خشونت است و خشونت علیه زنان نیز در جوامع غربی به‌شدت تلخ و ناگوار است.

وی افزود: حقیقت این است که انقلاب فرهنگی بر مبنای چیزی که در فلسفه وجودی این نهاد تعریف‌شده هنوز باگذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی پیاده نشده است، در مسائل مربوط به زن و خانواده نباید مرعوب اسناد و فرهنگ غرب شده و حالت انفعال از خودمان نشان دهیم.

انتهای پیام/ ح

جریان نفوذ در مسئله زن و خانواده مشغول فعالیت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.