وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد؛

اتصال ۱۸ بانک به سرویس برداشت مستقیم/ تشکیل کمیته آنتی فیلتر در دولت

جهرمی، گفت: با راه‌اندازی سرویس برداشت مستقیم، جمع آوری مستقیم وجوه برای فعالان اقتصادی از این طریق فراهم می‌شود.

احراز هویت در بانکداری الکترونیکی تضمین شد/ اتصال ۱۸ بانک به سرویس برداشت مستقیمبه گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت با بیان اینکه مصوبه دولت در مورد آیین نامه رفع انحصار  PSPها ابلاغ شده است، اظهار کرد: بانکداری فیزیکی مبتنی بر شعبات بوده که این شعبه‌ها، هزینه بسیار بالایی دارند، این در حالی است که اگر هزینه شعب کاهش یابد، تسهیلات با نرخ کمتر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد؛ پس چالش موجود فی‌مابین این مسئله که نظام بانکی ایران را به سمت الکترونیکی سوق داده و شعب را الکترونیکی کند، چالش احراز هویت است؛ در حالیکه زیرساخت سامانه شاهکار آماده شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی سرویس برداشت مستقیم از سوی بانک مرکزی گفت: جمع آوری مستقیم وجوه برای فعالان اقتصادی از این طریق فراهم می‌شود. این موضوع درآمدهای ناسالمی را به بخش ارتباطاتی ما از جمله شرکت‌ها «وس» ارایه می کرد، به این معنا که تولیدکنندگان محتوا انحصاری را در اپراتورها به وجود آورده بودند. این در حالی است که وقتی که کسب و کارها خدماتی را ارایه می کنند، به راحتی قابلیت جمع آوری وجوه وجود دارد.

جهرمی افزود: در حال حاضر ۱۸ بانک به سرویس برداشت مستقیم متصل شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کمیته ای برای جلوگیری از فیلتر خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور کمیته آنتی فیلتر تشکیل شده است تا بتوان شکایت ها در حوزه های مختلف را رسیدگی کنیم، امروز با توجه به تسهیلاتی که نظام پرداخت الکترونیکی فراهم کرده است، زیرساخت فعالیت های غیرمجاز همین بستر قرار گرفته است و در هر موضوعی نیز البته معایب و دستاوردهای مثبت وجود دارد.

وی تأکید کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران به دنبال حذف قبوض کاغذی و استفاده از ظرفیت فین تک‌ها برای پرداخت قبوض است که می‌تواند قدمی برای گسترش صنعت فین تک باشد.

کاهش ۹۰ درصدی پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی/ برنامه‌ای برای فیلتر شدن اینستاگرام در دستور کار نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر غیرفعال سازی سیستم پیامک‌های تبلیغاتی اظهار کرد: سیستمی که در وزارت ارتباطات بر مبنای تشخیص پیامک‌های مزاحم راه‌اندازی شده است تا کنون تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ هزار سیم کارت فعال یا همان فرستنده مزاحم را شناسایی و قطع کرده که این رقم به ۵۰۰ سیم کارت در روز رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ هزار سیم کارت تبلیغاتی قطع شده است، گفت: امیدواریم تا پایان سال قطع سیم کارت تبلیغاتی افزایش یابد و معتقدیم ۹۰ درصد از سیم کارت‌ها شناسایی و فرستنده‌های مزاحم غیرفعال شده‌اند.

آذری جهرمی در ادامه افزود: هیچ اطلاعی از تماس‌های گرفته شده با خانواده‌های سانچی از سیم کارت‌های خارجی ندارم.

وی در ادامه به فیلتر شدن اینستاگرام اشاره کرده و افزود: فعلا برنامه‌ای برای فیلتر شدن اینستاگرام در دستور کار نیست. قوه قضاییه و دادستانی دستوری مبنی بر فیلتر اینستاگرام صادر نکرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رمزارز‌ها در هفته آینده رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چند پلت‌فرم تحقیقاتی موفقی را تهیه و در وزارتخانه رونمایی کرده است، اما رونمایی رسمی این فناوری بر مبنای تصمیم‌گیری و قانونگذاری بر عهده نهاد پولی و بانکی یعنی بانک مرکزی است که باید انجام شود.

وی در پایان گفت: تصمیمی برای لغو فیلتر تلگرام صورت نگرفته و اگر بر اساس نشست‌ها و جلسات ثابت شود که تلگرام خطراتی بر سیستم امنیتی کشور وارد نخواهد کرد قطعاً این مسیر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار