مدیر عامل شرکت داده پرداز ایران مطرح کرد؛

رونمایی از ۳ دستاورد بزرگ در حوزه بانکداری الکترونیک/ سهم ۳۴ هزار میلیارد تومانی آی تی در اقتصاد کشور

فیض آبادی از رونمایی ۳ دستاورد بزرگ نرم افزاری در نظام بانکی کشور خبر داد و گفت: سهم ایران در صنعت آی تی ۳۴ هزار میلیارد تومان است.

رونمایی از ۳ دستاورد بزرگ در حوزه بانکداری الکترونیک/ سهم ۳۴ هزار میلیارد تومانی It در اقتصاد کشوربه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله فیض آبادی ثان، مدیر عامل شرکت داده پرداز ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هشتمین نمایشگاه بین المللی بانکداری الکترونیک، از بزرگترین دستاورد‌های داخلی و خارجی در حوزه نظام پرداخت رونمایی می شود.

وی سهم صنعت آی سی تی را در اقتصاد سال  ۲۰۱۴ جهان، ۱۰۰ میلیارد دلار دانست و از افزایش این سهم به ۶.۴ درصد در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

فیض آبادی بیان کرد: سهم ایران در حوزه آی تی و آی سی تی  ۳۴ هزار میلیارد تومان است که از این رقم بخش آی تی  ۳۰ درصد  و بخش آی سی تی  ۷۰ درصد را شامل می شود.

وی افزود: زمانی که بحث ارزش افزوده مطرح شد، شاهد ورود آی تی به بحث آی سی تی بودیم.

مدیرعامل شرکت داده پردازی ایران با اشاره به مصوبه قانون صندوق‌های فروشگاهی در مجلس گفت: از لحاظ فنی و نرم افزاری هیچ مشکلی برای اجرای این طرح وجود ندارد، اما در برخی مفاد شاهد مقاومت‌هایی در حیطه مالیاتی هستیم.

فیض آبادی تصریح کرد: نقش آی تی در کشور افزایش پیدا کرده و در نظر در آینده داریم. با توجه به برنامه ششم توسعه سهم آی تی در اقتصاد کشور باید به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی افزود: در بخش آی تی بخش قابل توجهی از شاخه‌های اقتصادی ما با کشور ترکیه که همسایه ما نیز هست و برابری می‌کند. اما سهم آی تی در ترکیه چیزی حدود ۱۵ هزار میلیارد دلار در سال است که در مقایسه با ان کشور ما بسیار ضعیف بوده است.

فیض آبادی تاکید کرد: ۱۰۰ شرکت عمده دنیا بر اساس آی سیتی برنامه‌ریزی شدند، زیرا آی سیتی علاوه بر تأثیر بر خود حوزه بر سایر صنایع کشور نیز تأثیرگذار است.

وی ابراز کرد: یعنی اگر آی سی تی در کشور جایگاه خوبی را اشغال کند می‌تواند سایر صنایع و بهرهوری تولیدات آن کشور را با خود افزایش داده و سکتور‌های زیادی را برنامه نویسی کند در نتیجه بهره وری بر اساس افزایش آی تی و آی سی تی در کشور نیز افزایش خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت داده پردازی ایران گفت: یکی از قابلیت‌های حوزه ict ارزآوری در کشور است. موضوعات دیگری نظیر امنیت ملی و همچنین سیستم‌ها و ستگاه‌های کشوری از مواردی است که می‌توان از موارد اهمیت آی سی تی در آن‌ها نام برد. به عنوان مثال سیستم‌های وارداتی که در کشور به عنوان سیستم‌های امنیتی به کار می‌روند حتما درصد زیادی از آن‌ها قابلیت جاسوسی را در خود دارند و اطلاعات مرکزی را به سرور‌های رسمی خود ارسال می‌کنند.

وی افزود: در نهایت باید برنامه نویسی و تهیه سیستم عامل‌های جامع در حوزه امنیت دستگاه‌های کشور در داخل با استفاده از نوآوران و دانشجویانی کشوری باشیم.

فیض آبادی بیان کرد: شرکت داده پردازش ایران در چهار حوزه به فعالیت خود ادامه و مطالعاتی را انجام می‌دهد که این حوزه‌ها از جملهآی او تی، رایانش ابری، امنیت و دیتا است که در حال حاضر در این حوزه‌ها اقدامات گسترده‌ای انجام گرفته است، در بخش ابر رایانش‌ها در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از دو مجموعه نرم افزار خواهیم بود.

وی افزود: نمایشگاه بانکداری الکترونیک که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی برپا شده است قرار است با استارتاپ‌ها و نوآوران جدیدی همکاری و سرویس ارائه کند.

مدیر عامل شرکت داده پردازش ایران گفت: عمده‌ترین دلیل همکاری با استارتاپ‌ها نوآوری بودن آن‌ها در اختراعات و همچنین چالاکی این سیستم برای اجرای سیاست‌ها و نیاز‌های جامعه آی تی کشور است.

وی افزود: محصولاتی نظیر NFC و CUR بانکی از محصولاتی هستند که در همایش بانکداری الکترونیک که سه شنبه و چهارشنبه یعنی ۹ و ۱۰ برگزار می‌شود رونمایی و مشکلات از این قبیل دستگاه و نرم افزار‌ها به تفضیل به صمع و بصر مسئولان بانک مرکزی و سیستم بانکی خواهد رسید.

فیض آبادی تاکید کرد: جالب است بدانید که تعداد زیادی از بانک‌های ما از CURBANKING قدیمی استفاده می‌کنند و بعضاً بعضی از بانک‌ها نظیر بانک سپه اصلا هیچ CURBANKING برای ادامه فعالیت خود ندارند، آن‌ها در سال گذشته به فراوانی برای تهیه سیستم عامل CUR فراخوان اعلام کردند، اما موفق نشدند. به نظر می‌رسد در این نمایشگاه به عنوان یکی از بهترین مشتری‌های ما در قالب CUR بانک خواهند بود

مدیر عامل شرکت داده پردازش ایران در پایان تاکید کرد: نظام آی تی به عنوان شفاف کننده سیستم بانکی عمل می‌کنند، اما این ابزار کافی نیست. این نرم افزار‌ها تنها ابزار‌ها و دستگاه‌های شفاف سازی هستند به نظر می‌رسد سیستم بانکی باید حاکمیتی را در نظام بانکی ایجاد کند تا بتواند با بهره گیری از ابزار‌هایی نظیر آی تی و آی سی تی شفافیت مالی را در معرض عموم قرار دهند.

انتهای پیام/

هیچ مشکلی برای اجرای قانون صندوق فروشگاهی نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار