هشتم تا یازدهم فروردین،

آغاز سومین جشنواره‌ی هه لپه رکی بانه

دبیر اجرایی سومین جشنواره‌ی هه لپه رکی بانه از ارسال ۴۶ اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: از بین آثار رسیده ۱۵ اثر برگزیده برای مرحله نهایی این جشنواره معرفی می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،با اشاره به پایان یافتن مهلت شرکت در سومین جشنواره هه لپه رکی بانه گفت: سومین جشنواره هه لپه رکی در سه رده سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۴۵ سال و ۴۵ سال به بالا از ۸ تا ۱۱ فروردین سال ۹۸ در بانه برگزار می‌شود.

سید احمد توکلی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره در بین گروه‌های هنری هه لپه رکی سراسر کشور ۴۶ گروه سی دی اجرای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی همچنین گفت: آثار رسیده از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خراسان شمالی و آذربایجان غربی به این دوره از جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در این دوره اهتمام ویژه‌ای به هه لپه رکی‌های اصیل و قدیمی مخصوص مناطق مختلف کشور وجود دارد، افزود: بعد از بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۱۵ گروه منتخب برای مرحله پایانی جشنواره معرفی می‌شوند.

توکلی با بیان اینکه سومین دوره از جشنواره هه لپه رکی بانه در سه بخش علمی نیز برگزار می‌شود، افزود: آثار رسیده به این بخش از جشنواره شامل مقاله‌های علمی به سه زبان کوردی، فارسی و انگلیسی باموضوعات هنراصیل هه لپه رکی و تاریخچه‌ی آن، نمادشناسی هه لپه رکی، ارتباط جامعه و هه لپه رکی و ابداع ونواوری در هنر به ویژه هنر هه لپه رکی است.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.