عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد؛

انقلاب به انسان های مظلوم در جهان افتخار داد

آیت الله حسینی شاهرودی گفت:انقلاب به انسان‌های مظلومی که در جهان بودند،افتخار داد و موجب شد تا کشور‌های دیگر این قدرت و شهامت را پیدا کنند تا برابر دشمنان قرار بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)گفت:از اینکه در چهلمین سالگی انقلاب اسلامی، در اوج عزت و عظمت مردم ایران و انقلاب اسلامی هستیم، خدا را شکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما تنها جنبه‌های مادی انقلاب مد نظرمان است و می‌گوییم انقلاب آمد و وابستگی ما از بیگانگان را کم کرد، مستشاران آمریکایی رفتند، این مقدار جاده ساخته شده، در حوزه درمان و پزشکی پیشرفت کردیم، در مسائل مختلف پیشرفت چند صد درصدی داشتیم و ...، اما در واقع بعد از انقلاب، آزادی ملت و جنبه‌های معنوی نیز به شکل چشمگیری تغییر یافته و رشد کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قبل از انقلاب قصد داشتند جوانان به سمت و سوی دیگری حرکت کنند و به شکلی که دلخواه خودشان بود تربیت شوند، اما پس از انقلاب اسلامی و با وضعیت ویژه‌ای هم که در دهه ۶۰ بود، جوانان در دفاع مقدس حضور یافتند که نه تنها برای کشور مفید شدند، بلکه برای بشریت نیز خدمات ارزشمندی به وجود آوردند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تصریح کرد: تاثیری که انقلاب اسلامی بر دنیا گذاشت و تغییری که در مسیر کلی جهان قرار دارد، چشمگیر بوده طوری که قبل از انقلاب، دو بلوک شرق و غرب می‌گفتند که در بحث حکومت، اصلا دین نباشد و اصلا کسی به این موضوع فکر نمی‌کرد. آن‌ها چند نظریه را بر جهان تحمیل کردند که دین نمی‌تواند حکومت کند و اصلا نباید در زندگی بشر باشد، اما انقلاب آمد و دیدگاه همه مردم دنیا و حاکمان را تغییر کرد.

رئیس مرکز اسلامی غرب کشور یادآور شد: دشمنان همه جهان را یک زمان علیه ما بسیج کرده بودند و این کار را ادامه می‌دهند، اما تمدن دینی چندین سال برابر آن‌ها ایستاد و موجب شده تا به چالش کشیده شوند و به حد سقوط برسند.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب، مسیر تاریخ را عوض کرد،افزود: انقلاب به انسان‌های مظلومی که در جهان بودند، افتخار داد و موجب شد تا کشور‌هایی که توان حرف زدن نداشتند و نمی‌توانستند مقابل تجاوزگری‌ها بایستند، این قدرت و شهامت را پیدا کنند تا برابر دشمنان قرار بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب شد تا مسائلی که در اومانیسم، لیبرالیسم، کاپیتالیسم و ... وجود داشت، از درجه اعتبار بیافتد و بشریت نیز متوجه شد علیه نظام سرمایه‌داری چه اتفاقی افتاده و برابر آن قیام شده است.

وی تصریح کرد: انقلاب کاری کرد که غارتگری دشمنان محدود شد و آن‌ها در مسائل مختلف، حتی از نظر اقتصادی به مشکل خوردند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دشمنان را بیچاره کرده است، اشاره کرد: تاثیر انقلاب اسلامی فقط در ایران نبوده و نگاه سراسر جهان را تغییر داده است؛ بشریت تصور می‌کرد علم و دین میانه دارند، ولی انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین می‌تواند علم را گسترش دهد و ما نشان دادیم که حکومت دینی، مردم سالاری دینی و ... از برکات انقلاب است که باید به هرکدام توجه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: دشمنان در سالیان اخیر بسیار کار کردند، ولی هیچکدام نتوانستند انقلاب را زمین بزند و در نهایت این انقلاب بود که پیروز شد.

رئیس مرکز اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در استان کردستان اکثریت اهل سنت هستند،بیان کرد: حدود ۸۰ درصد استان کردستان را اهل سنت و ۲۰ درصد جمعیت را شیعیان تشکیل می‌دهند، اما در آنجا اهل سنت شافعی هستند و به اهل بیت (ع) و شیعه علاقه دارند که همین مسئله ظرفیت خوبی برای ما به وجود آورده است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه قومیت مردم غرب کشور، از مذهب‌شان اهمیت کمتری ندارد، ابراز کرد:در زمان طاغوت مردم غرب کشور را سرکوب می‌کردند تا از نظر اقتصادی و فرهنگی این بخش را عقب نگه دارند و روی سر آن‌ها یک خان می‌گذاشتند، ولی نظام جمهوری اسلامی آمد تا این مسائل را بردارد و در کل تبعیض از بین رفت و دیدگاه درباره آزادی، رفاه، مذهب و ... عوض شد.

انتهای پیام/ح

انقلاب مسیر تاریخ را عوض کرد/ حکومت و مردم سالاری دینی از برکات انقلاب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.