مدیرکل اوقاف خراسان رضوی:

وقف در حوزه علم و فناوری ناشناخته مانده است

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت:برای ترویج وقف نیازمند طرح گفتمان و فرهنگ سازی به ویژه بین فرهیختگان هستیم.

وقف در حوزه علم و فناوری ناشناخته مانده استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: وقف علم و فناوری در واقع با هدف حمایت از نخبگان، علم و علم آموزی و حمایت از پروژه‌های فناوری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: البته وقف علمی موضوع جدیدی نیست و از گذشته مورد توجه بوده است، زیرا بسیاری از مراکز آموزشی، دانشگاهی، حوزوی و کتابخانه‌ها، موقوفاتی هستند که مردم در گذشته وقف کرده‌اند.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی گفت: تجاری‌سازی پروژه‌های دانش بنیان و عرضه آن به بازار، نیاز به حمایت مالی دارد که اگر این حمایت‌ها محقق شود، تعداد زیادی از نخبگان و جوانان نیز به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در ۸ شهرستان خراسان رضوی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در این ایام، پروژه‌های مذکور با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

احمدزاده افزود: هزینه‌های مالی این پروژه‌ها از محل نذورات و کمک‌های مردمی تامین شده است و در این راستا ۳ طرح عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان بردسکن با اعتبار ۶۸۰ میلیون ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: بهره گیری از انرژی‌های نو در دستور کار این اداره کل قرار دارد و بدین منظور ۴ نیروگاه برق خورشیدی در موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان‌های درگز، مشهد، قوچان، بجستان و شاندیز با هدف تولید ۲۰۱ کیلو وات برق، همزمان با دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، ۴ پروژه عمرانی نیز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سبزوار و بردسکن کلنگ زنی خواهد شد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

افتتاح ۲۰ پروژه عمرانی در ۸ شهرستان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.