یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ قیمت خیار و سبزی ۱۵ درصد افزایش یافت

کارگر گفت: هم اکنون قیمت پرتقال، خیار، سبزی و چغندرقند نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد در بازار افزایش داشته است.

آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ قیمت خیار و سبزی ۱۵ درصد افزایش یافتاسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت پرتقال، خیار، سبزی و چغندرقند نسبت به هفته گذشته  ۱۵ درصد در بازار افزایش داشته است.

وی سردی هوا را دلیل اصلی کاهش تولید و افزایش قیمت خیار در بازار دانست و افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به اینکه عمده سبزی تهران از مناطق جنوبی کشور تامین می‌شود، بیان کرد: با توجه به پایان فصل برداشت سبزی اطراف شهر، قیمت سبزی به سبب هزینه‌های بالای حمل و نقل با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به هفته اخیر در بازار روبروست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نرخ هر کیلو سبزی جور را (پلو، آش، قورمه) ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی از افزایش قیمت پرتقال در بازار خبر داد و گفت: همه ساله با آغاز ذخیره سازی میوه شب عید شاهد ایجاد تکانه‌هایی در قیمت بازار هستیم چرا که باغداران به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت‌ها را بالا می‌برند.


بیشتر بخوانید: آغاز توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند/ ذخیره سازی ۳ برابری سیب نسبت به سال گذشته


کارگر نرخ هر کیلو انار را ۴ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، پرتقال شمال ۲ تا ۴ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۷ تا ۱۱ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، خربزه ۲ تا ۶ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار و گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار بیان کرد: هر کیلو لیموشیرین با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، موز ۹ تا ۱۱ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۷ هزار، نارنگی بندری ۷ تا ۱۳ هزار، نارنگی تخم پاکستانی ۴ تا ۸ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

وی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: همچنین قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۶ هزار، پیاز زرد ۲ تا ۳ هزار و ۳۰۰، پیاز قرمز ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، چغندر رسمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۴ تا ۱۱ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار و فلفل دلمه سبز ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون قیمت هر کیلو کاهو پیچ سالادی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی ۳ تا ۵ هزار، کدوحلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، کلم سفید ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی بوته‌ای ۳ تا ۵ هزار، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۹ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در پایان تصریح کرد: با توجه به فراوانی مرکبات و عرضه به بازار نوسان خاصی تا ایام پایانی سال در بازار نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نوسان خاصی در بازار میوه تا ایام پایانی سال نخواهیم داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۲:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ...

من نمیدونم این قیمتایی که میزنید از کجا اومده من امروز خیار بوته ایی از این کوچیک ها خریدم کیلویی ۳۳هزار دوکیلو شو ۶۶ تومن واقعا هیچ نظارتی به قیمتا نیست من بعد از اینکه باهام حساب کردن متوجه شدم واقعا جای تعجب داره خیاررررررر کیویی سی و سه هزارررررررر؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار