رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انجمن مجموعه‌داران کبریت ایران تاسیس می شود

منوچهر لطفی گفت:مجموعه‌داران کبریت درصدد هستند که یک سازمان مردم‌نهاد به نام انجمن مجموعه‌داران کبریت ایران تأسیس کنند.

مجموعه‌داران کبریت درصدد تأسیس انجمن مجموعه‌داران کبریت ایران هستندمنوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:خوشبختانه در چند سال اخیر وضعیت مجموعه‌داری به سمت حرفه‌ای شدن سوق پیدا کرده و فعالیت مجموعه‌داران و انجمن مجموعه‌داران موجب شده  که هزاران مجموعه‌دار در سطح کشور شناسایی و ساماندهی شوند.

وی افزود:یکی از رشته‌هایی که مجموعه‌داران با ذوق توانستند سال‌ها در آن حوزه فعالیت کنند، مجموعه‌داری کبریت است و ما امروز شاهد آن هستیم که فعالان این رشته از مجموعه‌داری درصدد هستند که یک سازمان مردم‌نهاد به نام انجمن مجموعه‌داران کبریت ایران تأسیس کنند. آن‌ها در حال انجام مراحل ثبت و تنظیم اساسنامه این انجمن هستند و امید است که انجمن مجموعه‌داران کبریت در ماه‌های آینده به ثبت قانونی برسد.

وی افزود:کبریت در ایران ساخته و صادر شده است. اولین کارخانه کبریت در سال ۱۲۹۷ در تبریز ساخته شد و با نام کبریت توکلی شناخته شد. برخی از تاریخ گرافیک ایران روی لیبل‌ها و برچسب‌های کبریت حک شده بنابراین کبریت نشان‌دهنده تاریخ گرافیک ایران هم می‌تواند باشد. نکته دیگری که در کبریت هست، می‌توان به وقایع سیاسی، اجتماعی، تاریخی، میراث فرهنگی و موارد مختلف دیگر  روی برچسب‌های کبریت اشاره کرد.

لطفی گفت:امیدواریم که با ثبت انجمن مجموعه‌داران کبریت، شاهد افتتاح موزه‌هایی باشیم که آثار کبریت ایران و جهان در آن‌ها به نمایش گذاشته شوند.
انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار