کمبود پایگاه‌های بهداشتی در بافت قدیم شهر کرمان

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان از واگذاری زمین از سوی شهرداری کرمان برای ساخت پایگاه‌های بهداشتی خبرداد و گفت: با توجه به کمبود پایگاه‌های بهداشتی در بافت قدیم شهر کرمان، این منطقه به شدت به این مراکز نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان اسکندری رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان درحاشیه نمایشگاه چهل ساله دستاورد‌های انقلاب اسلامی با حضور در غرفه شهرداری کرمان گفت: نیاز است تا در بافت قدیم شهرکرمان پایگاه‌های بهداشتی بیشتری ایجاد شود.

وی با اشاره به وجود ۵۰ پایگاه بهداشتی در سطح شهر کرمان گفت: از این تعداد ۴۰ پایگاه استیجاری هستند ومابقی ملکی هستند.

اسکندری درادامه واگذاری زمین برای ساخت پایگاه‌های بهداشتی را لازم بر شمرد و افزود: با مطرح کردن این مشکل، شهردارکرمان در واگذاری زمین برای ساخت مراکز بهداشتی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: از این تعداد زمین واگذار شده از سوی شهرداری، ۴ زمین ساخته شده ومابقی آن با تامین بودجه به زودی ساخته میشود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان تصریح کرد: هرچند زمین‌های واگذار شده برای ساخت پایگاه‌های بهداشتی می‌تواند بخشی از کمبود‌ها را پوشش دهد، اما با درنظر گرفتن وضعیت آینده شهر کرمان ۲۷ مرکز بهداشتی دیگر باید درشهر ایجاد شود که از شهرداری می خواهیم با توجه به نیاز بافت قدیم به وجود مراکز بهداشتی، تعدادی زمین دراین منطقه در اختیار ما قرار دهند.

وی درادامه در مورد اهمیت وجود پایگاه‌های سلامت گفت: طرح تحول سلامت در تمام پایگاه‌ها اجرا میشود ودراین مراکزعلاوه بر بررسی سلامت شهروندان، کارشناسان تغذیه، مامایی و روان شناسان به مردم خدمات رایگان ارایه می‌دهند و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی

طرح تحول سلامت در تمام پایگاه‌ها اجرا میشود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.