مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور :

تعداد تصفیه خانه‌های کشور پس از انقلاب بیش از پنج برابر شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون ۱۴۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور وجود دارد که نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از پنج برابر شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در آئین شروع عملیات اجرایی ۲ طرح حوزه آب و فاضلاب شهر باشت، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را ۲۷ مورد ذکر کرد.

وی جلوگیری از ورود آب‌های آلوده به زمین، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، بازچرخانی پساب و استفاده در فضای سبز را از مزایای راه اندازی تصفیه خانه‌های فاضلاب می‌دانند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:۵۰ درصد از جمعیت ایران زیر پوشش سامانه‌های فاضلاب قرار دارند.

جانباز ابراز داشت: ۸۰۰ آزمایشگاه آب و فاضلاب در ایران احداث شده که از این تعداد ۱۵ مورد در رده بین المللی است.

به گفته وی نزدیک به ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری کشور زیر پوشش آب سالم قرار گرفته است که از این نظر ایران از جمله کشور‌های پیشرفته جهان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با اشاره به اهمیت آب سالم برای حیات انسان گفت: مدیریت منابع آب از جمله اولویت‌های جدی دولت است.

علی محمد احمدی اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب و تامین آب آشامیدنی شهر کوچک باشت آغاز شده که می‌تواند برکات ارزنده‌ای برای بهداشت و سلامت مردم داشته باشد.

وی بیان کرد: این طرح‌ها با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اعتبار تصفیه خانه‌های فاضلاب شهر‌های باشت و لنده در بودجه ۱۳۹۸ پیش بینی شده است.

غلامرضا تاجگردون از مردم شهر باشت خواست تا مسئولان آب و فاضلاب را برای اجرای طرح تصفیه خانه شهر باشت همراهی کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: عملیات اجرایی حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه آب آشامیدنی شامل ۱۶ کیلومتر خط انتقال، احداث پمپاژ آب و مخزن بین راهی با ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

سیدعلی لدنی نژاد بیان کرد: اعتبار این طرح از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بحران و تملک و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.

شهر باشت در تابستان سال‌های گذشته با تنش آبی مواجه شده بود.

وی تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر باشت نیز با ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۵۱ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب و چهار کیلومتر خط انتقال از بخش‌های مختلف این طرح است.

لدنی نژاد ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب باشت ۲ هزار ۶۰۰ متر مکعب در شبانه روز ذکر کرد.

شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود ۲۲ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۱۰ هزار نفر آن در شهر و بقیه در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/غ

 ۸۰۰ آزمایشگاه آب و فاضلاب در ایران احداث شد

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.