مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد خبرداد

گازرسانی به ۷۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

با وجود سخت گذر و صعب العبور بودن بیشتر روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد، گازرسانی به ۷۰۰ روستا از دستاورد‌های مهم نظام جمهوری اسلامی در این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، پیش از انقلاب اسلامی تنها سه روستای این استان به شبکه گاز خانگی متصل بود.

با وجودی که استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان گچساران یکی از مراکز اصلی تولید گاز در کشور بود، اما بی نصیب ماندن مردم این خطه از کمترین امکانات زندگی مانند گاز خانگی اوج محرومیت در این خطه بود.

روستائیان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از چوب درختان جنگلی خانه‌های خود را گرم می‌کردند که تخریب جنگل‌ها را در پی داشت.

مردم مناطق شهری نیز از کپسول گاز برای پخت غذا و بخاری نفتی برای گرم کردن خانه‌های خود استفاده می‌کردند.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر مردم مناطق شهری و روستایی این استان از نعمت گاز خانگی محروم بودند.

رحمان خادم افزود: در زمان حاضر ۱۷ شهر کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۷۰۰ روستا معادل ۷۵ درصد از جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز خانگی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: برای تامین گاز این جمعیت معادل ۱۸۵ هزار خانوار به تعداد بیش از ۵۰۰ هزار نفر، سه هزار و ۸۱۲ کیلومتر شبکه توزیع گاز طبیعی ایجاد شده است.

خادم تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و ۷۷ روستای دارای شرایط برای گازرسانی دارد که حدود ۷۰۰ روستا تاکنون ۱۰۰ درصد به برکت انقلاب اسلامی گازرسانی شده و عملیات مطالعه و امکان سنجی گازرسانی به ۴۵۰ روستا دیگر در دست اقدام است.

وی گاز رسانی به یکهزار نفر از جمعیت روستایی استان در دهه فجر در شهرستان لنده را یادآورشد و گفت: پروژه گازرسانی به ۱۸۰ روستای دیگر درحال اجراست.

وی از تصویب ۲ برابر شدن امکان هزینه نصب علمک گاز برای روستا‌ها خبر داد و گفت: هزینه نصب هر علمک از ۶۰ میلیون ریال به ۱۲۰ میلیون ریال افزایش یافته که این مصوبه امکان گازرسانی به بسیاری از روستا‌ها را فراهم کرده و درعین گازرسانی به روستا‌های ۲۰ خانواری انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال ۱۳۷۷ با توجه به سیاست‌های دولت و نیاز روزافزون جامعه به گاز طبیعی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تاسیس و از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را برای ارائه خدمات مطلوب گازرسانی آغاز کرد و تا پیش از این زمان گاز استان با مدیریت استان‌های همجوار تامین می‌شد.

وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن مناطق کوهستانی و سخت گذر در کنار وجود منابع طبیعی و محیط زیست بکر و نیز ذخایر نفت و گاز شرایط متفاوتی نسبت به دیگر استان‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ گاز روستایی کهگیلویه و بویراحمد تا یک سال آینده به ۹۰ درصد خواهد رسید.

خادم عنوان کرد: گازرسانی پایدار، کیفیت خدمات مقاوم‌سازی شبکه، در نظر گرفتن منافع ذی‌نفعان، ایجاد میز خدمت برای مشترکان، قرائت آنی کنتورها، اجرای سیستم تلفن گویا، اجرای سیستم ۱۹۴جهت خدمت‌رسانی به مشترکان و انجام طرح جی‌آی‌اس از مهم‌ترین نکات تعریف چشم‌انداز شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران قرار دارد.

انتهای پیام/غ

بهره مندی مناطق روستایی از نعمت گاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.