بهترین‌های هفته شانزدهم لیگ برتر؛

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

تیم استقلال تهران و وریا غفوری عنوان بهترین تیم و بازیکن هفته شانزدهم لیگ را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از اتمام جام ملت‌های آسیا از دوشنبه هفته جاری آغاز شد.

این هفته از رقابت‌ها با صعود پرسپولیس به صدرجدول با برتری مقابل پدیده، از دست رفتن صدرنشینی برای سپاهان پس از توقف برابر صنعت نفت، نخستین برد تراکتورسازی مدل جرج لیکنز بلژیکی با عبور از نفت مسجد سلیمان، ثبت هفتمین شکست متوالی پیکان در بازی با استقلال تهران، دومین پیروزی خارج از خانه ماشین سازی با شکست دادن استقلال خوزستان قعرنشین، ناکامی علیرضا منصوریان در کسب پیروزی با ذوب آهن در پنجمین حضورش روی نیمکت این تیم به دلیل متوقف شدن ذوبی‌ها در دیدار خانگی برابر نساجی مجید جلالی، تساوی همسایه‌های جنوبی نیمه بالایی جدول لیگ در نبرد پارس جنوبی با فولاد و در نهایت ثبت نهمین بازی بدون برد علی دایی و سایپا با تساوی مقابل علی کریمی و سپیدرود پایان یافت.

در بازی‌های این هفته سرخ و سبز‌های تبریزی با سرخابی‌های تهران تنها تیم‌های پیروز بودند و ۴ بازی هم با تساوی به اتمام رسید.

در زیر نتایج و‌ترین‌های این هفته را با هم مرور می‌کنیم.

استقلال خوزستان۰- ماشین سازی تبریز۱: محمد اهل شاخه

پارس جنوبی جم۰- فولاد خوزستان۰

سپیدرود رشت۲- سایپا تهران۲: حسین شنانی (۲ گل) برای سپیدرود- رضا اسدی و رضا علیاری برای سایپا

ذوب آهن اصفهان۰- نساجی مازندران۰

صنعت نفت آبادان۰- سپاهان اصفهان۰

تراکتورسازی تبریز۳- نفت مسجد سلیمان۰: اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا و محمد حسینی (گل به خودی)

پرسپولیس تهران۲- پدیده شهر خودرو مشهد ۰: علی علیپور و سیامک نعمتی

پیکان تهران۰- استقلال تهران۴: مرتضی تبریزی، میلاد زکی پور، اسماعیل گونکالوس و وریا غفوری برای استقلال

تعداد گل: ۱۴ گل

میانگین: ۱/۷۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: پیکان۰- استقلال۴ و سپیدرود۲- سایپا۲ (۴گل)

کم گل تربن بازی: پارس جنوبی۰- فولاد۰/ ذوب آهن۰- نساجی۰ و صنعت نفت۰- سپاهان۰ (بدون گل)

برترین بازیکن: وریا غفوری (استقلال تهران)

زوج سمت راست استقلال در بازی با پیکان را ۲ چهره ملی پوش این تیم یعنی پژمان منتظری و وریا غفوری تشکیل دادند که در طول این دیدار نمایش تحسین برانگیزی هم ارائه کردند. با این وجود غفوری که با تشخیص شفر دفاع راست آبی‌ها را به پژمان منتظری تحویل داده و در پست مورد علاقه اش یعنی وینگر راست بازی می‌کرد به کابوس مدافعان حریف تبدیل شده بود و با آزادی عملی که در اختیار داشت نقش پررنگی در برتری آبی‌های سفیدپوش برابر پیکان ایفا کرد.

غفوری در لحظات پایانی این بازی هم با ضربه‌ای زیبا از پشت محوطه جریمه گل چهارم استقلال را به ثمر رساند تا از این طریق نمایش خوبش را تکمیل کند.

به همین دلیل وریا غفوری در هفته‌ای که بازیکنانی، چون احمد نوراللهی، مرتضی تبریزی، اشکان دژاگه و حسین شنانی هم عملکرد خوبی داشتند به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب شد.

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

بهترین سرمربی: برانکو ایوانکوویچ (پرسپولیس تهران)

با توجه به توقف سپاهان مقابل صنعت نفت نبرد پرسپولیس- پدیده صدرنشین جدید لیگ را در پایان هفته شانزدهم معرفی می‌کرد و به همین دلیل برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی با تفکر ایستادن روی قله جدول لیگ، تیم هایشان را به زمین فرستادند.

در این میان سرمربی کروات سرخ پوشان پایتخت که با توجه به اتمام محرومیت نقل و انتقالاتی این تیم برخلاف نیم فصل اول با دست بازی پرسپولیس را به مصاف پدیده فرستاده بود با اتخاذ تاکتیکی منطقی در همان نیمه اول مچ شاگرد سابق خود را خواباند و در نیمه دوم هم با راهکاری هوشمندانه برتری ۲ گله تیمش را حفظ کرد تا پرسپولیس پس از ۱۲ هفته بار دیگر به صدر جدول برسد و برای کسب سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر استارت بزند.

به همین دلیل برانکو ایوانکوویچ به عنوان برترین سرمربی هفته شانزدهم لیگ انتخاب شد.

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

تیم هفته: استقلال تهران

با توجه به روی کارآمدن حسین فرکی جای مجید جلالی در نیمکت سرمربیگری پیکان انتظار می‌رفت سرمربی‌ای که با ۲ قهرمانی در لیگ برتر پس از امیر قلعه نویی پرافتخارترین سرمربی ایرانی تاریخ این رقابت‌ها است به وضعیت خودروسازان پایتخت سر و سامان داده باشد، اما از همان دقیقه‌ای که وحید کاظمی سوت شروع بازی پیکان با استقلال را به صدا درآورد مشخص بود آبی پوشان پایتخت روز سختی را برای فرکی و تیمش رقم خواهند زد.

نفرات تهاجمی استقلال یعنی داریوش شجاعیان، مرتضی تبریزی، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی از ابتدای بازی و در ادامه زوج آفریقایی این تیم یعنی ایسما- منشا ورزشگاه شهدای شهرقدس را به جولانگاه خود تبدیل کرده بودند و با ثبت نتیجه چهار بر صفر برای سایر مدعیان قهرمانی خط و نشان کشیدند.

شاگردان وینفرد شفر با این بازی دلچسب و تحمیل سنگین‌ترین شکست پیکان در فصل جاری به این تیم عنوان برترین تیم هفته شانزدهم را کسب کردند.

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

برترین دروازه بان: رشید مظاهری (ذوب آهن)

علیرضا بیرانوند، فرناندو ده خسوس و حامد لک دروازه بان‌هایی بودند که در این هفته عملکرد خوبی داشتند تا پرسپولیس، ماشین سازی و نساجی امتیاز‌های خوبی را مقابل حریفان دشت کنند، اما اگر ذوب آهن دروازه بانی به نام رشید مظاهری را در ترکیب نداشت احتمال می‌رفت شاگردان مجید جلالی در تیم نساجی با وجود حملات معدود، اما خطرناکشان با دست پر از زمین ورزشگاه فولاد شهر خارج شوند و علیرضا منصوریان در پنجمین حضورش روی نیمکت سبزپوشان اصفهانی برای سومین بار بازنده شود.

مظاهری در این دیدار واکنش‌های زیبایی روی برخی شوت‌های قائمشهری‌ها انجام داد و بار‌ها با خروج‌های به موقع روی ارسال حریف مانع خطرآفرینی بازیکنان نساجی شد. این دروازه بان که برخلاف جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جایی در فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملت‌های آسیا نداشت امید دارد با این روند بار دیگر تجربه حضور در تیم ملی را به دست آورد.

به همین دلیل محمد رشید مظاهری به عنوان برترین دروازه بان هفته شانزدهم انتخاب شد.

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

برترین بازی: پرسپولیس- پدیده شهر خودرو

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی پرسپولیس و پدیده از این دیدار به عنوان یک دربی واقعی نام برد و نمایشی که شاگردان این مربی و یحیی گل محمدی ارائه کردند این موضوع را اثبات کرد. پدیده در دقایق ابتدایی بازی موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه بیرانوند ایجاد کرد، اما در ادامه بازی سرخ پوشان به روند بازی مسلط شدند و با ۲ گل برتری نیمه اول را به اتمام رساندند.

با این وجود مشهدی‌ها در نیمه دوم تمام تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی به کار گرفتند که البته هوشیاری مدافعان و دروازه بان پرسپولیس مانع این امر شد تا در نهایت این تیم که روی ضد حملات می‌توانست تعداد گل‌های خود را افزایش بدهد با کسب ۳ امتیاز بازی با پدیده بار دیگر به صدر جدول بازگردد.

به همین دلیل دیدار پرسپولیس- پدیده به عنوان برترین بازی هفته انتخاب شد.

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد

اتفاق‌های هفته

نخستین بازی گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای نیم فصل اول پرسپولیس برای استقلال در دیدار با پیکان

استفاده از سیستم آف لاین VAR در دیدار پرسپولیس- پدیده

نخستین تجربه مربیگری فرهاد مجیدی در لیگ برتر

استقلال و غفوری، بهترین تیم و بازیکن/ برانکو، بهترین سرمربی شد


بیشتر بخوانید:

پیکان ۰-۴ استقلال تهران / پیروزی پرگل آبی پوشان در شهر قدس / خط و نشان شاگردان شفر برای بالای جدولی ها

شروع توفانی استقلالی‌ها در نیم فصل دوم


انتهای پیام/ 

نگاهی به ترین های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
پرسپولیسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
استقلال کیلو چند . تیم پیکان بی تجربگی بازی کرد‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
کیلویی هرچند باش به پرسپولیس شرف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
جای سفت برسید بعد ادعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۰۹:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
پرسپولیس صدر نشین شده اونوقت ششتقلال بهترین تیمه؟ حالا مشخص شد که کدوم تیم مورد حمایت دولت و داورانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
خدایا این شیش رو از عقده ای ها نگیر
آخرین اخبار