‌جوابیه فدراسیون فوتبال در مورد ناپدید شدن بخشی از پاداش فیفا

خزانه دار فدراسیون فوتبال نسبت به اظهارات ۲ ماه پیش خود در خصوص پاداش تیم ملی فوتبال از جام جهانی ۲۰۱۸ واکنش نشان داد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۲ ماه پیش (۱۹ آذر ۹۷) علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهاراتی را درباره بحث پاداش هشت میلیون دلاری تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مطرح و در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس از این پاداش به دلیل تخلفاتی که هواداران، بازیکنان و کادرفنی تیم ملی کشورمان داشته اند مانند تخلفات هواداران ایران در بازی با چین انجام دادند از سوی فیفا کسر شده است.

شب گذشته در فضای مجازی پی دی افی درباره جرائم مربوط به تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی منتشر شد که تا حدی با این اظهارات سلیمانی تفاوت داشت. در این گزارش مجموع جرائم نقدی فدراسیون فوتبال ایران از دیدار با قطر، کره جنوبی، چین، ازبکستان، ۲ بازی رفت و برگشت با سوریه به ۱۹۳ هزار فرانک سوئیس می‌رسد و البته جواد نکونام (مربی سابق) سردار آزمون و احسان حاج صفی هم به دلیل رفتار غیر ورزشی‌ که در بازی ایران و قطر در دور رفت مقدماتی جام جهانی انجام داده اند به ترتیب ۲۵، ۵ و ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه شده اند. همچنین سعید عزت اللهی هم به دلیل اخراج شدن در دیدار برگشت ایران با کره جنوبی به دلیل رفتار غیر ورزشی ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه شد که مجموع این مبالغ به ۲۳۳ هزار فرانک سوئیس می‌رسد.

انتشار چنین پی دی افی با چنین مبالغی سبب شد بار دیگر با علی سلیمانی گفتگویی انجام دهیم که او در این گفتگو اظهار داشت: متاسفانه فردی که چنین پی دی افی را در کانال خود منتشر و مرا به دروغ گویی متهم می‌کند اشتباه بزرگی مرتکب شده است. در مصاحبه‌ای که من با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و یکی دیگر از خبرگزاری‌های کشورمان انجام دادم گفتم یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس از پاداش فدراسیون کسر شده است، اما من از دیدار با قطر و چین به عنوان نمونه چنین جرائمی مثال زدم. واقعیت مطلب اینست که فدراسیون فوتبال ایران ۳ حساب نزد فیفا دارد و از آنجایی که امکان واریز وجه از سوی فدراسیون به حساب فیفا نیست، فیفا این مبالغ را به حساب بدهکاری مان نگه می‌دارد. فیفا این بدهکاری‌ها را چندین سال محاسبه می‌کند و وقتی قرار است مبلغ کلانی مانند پاداش جام جهانی را به ما اختصاص بدهد این بدهی را از مبلغ مذکور کسر می‌کند.

او ادامه داد: در کنار جرائم مربوط به رقابت‌های مقدماتی جام جهانی جرائم دیگری هم برای ما درنظر گرفته شده و البته حق عضویت فدراسیون فوتبال در فیفا که در سال‌های اخیر پرداخت نشده بود و دستمزد وکلایی که فیفا در پرونده‌های مختلف برای فدراسیون فوتبال ایران استخدام کرده و پولی به این وکلا نداده بودیم هم شامل این یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرانک می‌شود. به زودی تمام جزئیات مربوط به این یک میلیون و ۵۰۰ هزار فرانک‌را منتشر می‌کنیم.


بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال ۶ بند لازم را برای عقد قرارداد با سرمربی جدید اعلام کرد

مذاکرات اماراتی‌ها با گزینه هدایت تیم ملی فوتبال ایران

جدیدترین اظهارات رنار درباره شایعه حضورش در تیم ملی فوتبال ایران


انتهای پیام/

اظهارات خزانه دار فراسیون فوتبال در مورد ناپدید شدن بخشی از پاداش فیفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
باید قانونی گذاشت که جریمه ها رو فرد خاطی پرداخت کند.نمی شه که هر چی پاداشه به خاطر بچه بازی افرادی مثل آزمون تیم پرداخت کنه
آخرین اخبار